به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، اتاق کتاب برزیل (CBL) و اتحادیه ناشران برزیل با همکاری آژانس گسترش سرمایه‌گذاری و تجاری این کشور با چاپ کاتالوگ‌های خاصی برای معرفی کتاب‌های منتشرشده در این کشور خودش را برای شرکت در نمایشگاه کتاب فرانکفورت آماده کرده است. نمایشگاه کتاب فرانکفورت امسال 20 تا 24 اکتبر به صورت فیزیکی و دیجیتال برگزار خواهد شد. اتاق کتاب برزیل سازمانی دولتی در این کشور است که فعالیت‌های خود را در معرفی و صادرات کتاب‌های منتشرشده در این کشور متمرکز کرده است. امسال این اتاق سه مجموعه کاتالوگ از کتاب‌های منتشرشده در برزیل منتشر کرده است که مجموعه اول در بخش کودکان شامل 25 ناشر فعال در این کشور را معرفی می‌کند. مجموعه دوم در حوزه کتاب‌های مستند و داستانی هشت ناشر معتبر برزیلی را برای شرکت در نمایشگاه کتاب فرانکفورت معرفی کرده است و حوزه سوم نیز مربوط به کتاب‌های علمی و آموزشی است که در این حوزه نیز هشت ناشر دانشگاهی شرکت دارند. کاتالوگ‌های منتشرشده به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی نیز ترجمه شده و در دسترس همه بازدیدکنندگان قرار داده شده‌‌اند...

تبلیغ ناشران برزیلی قبل از شرکت در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، اتاق کتاب برزیل (CBL) و اتحادیه ناشران برزیل با همکاری آژانس گسترش سرمایه‌گذاری و تجاری این کشور با چاپ کاتالوگ‌های خاصی برای معرفی کتاب‌های منتشرشده در این کشور خودش را برای شرکت در نمایشگاه کتاب فرانکفورت آماده کرده است. نمایشگاه کتاب فرانکفورت امسال 20 تا 24 اکتبر به صورت فیزیکی و دیجیتال برگزار خواهد شد.

اتاق کتاب برزیل سازمانی دولتی در این کشور است که فعالیت‌های خود را در معرفی و صادرات کتاب‌های منتشرشده در این کشور متمرکز کرده است. امسال این اتاق سه مجموعه کاتالوگ از کتاب‌های منتشرشده در برزیل منتشر کرده است که مجموعه اول در بخش کودکان شامل 25 ناشر فعال در این کشور را معرفی می‌کند.

مجموعه دوم در حوزه کتاب‌های مستند و داستانی هشت ناشر معتبر برزیلی را برای شرکت در نمایشگاه کتاب فرانکفورت معرفی کرده است و حوزه سوم نیز مربوط به کتاب‌های علمی و آموزشی است که در این حوزه نیز هشت ناشر دانشگاهی شرکت دارند.

کاتالوگ‌های منتشرشده به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی نیز ترجمه شده و در دسترس همه بازدیدکنندگان قرار داده شده‌‌اند. کاربران کتابخوان‌های الکترونیک نیز بر خلاف سال‌های گذشته می‌توانند به این کاتالوگ‌ها دسترسی داشته باشند. مسئولان برزیلی می‌گویند امسال ناشران بیشتری از این کشور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور خواهند داشت.

«فراندا دانتاس» دبیر اجرایی ناشران برزیلی چاپ این کاتالوگ‌های سالیانه را برای معرفی ناشران این کشور به سایر کشورهای جهان ضروری می‌داند و می‌گوید: این کاتالوگ‌ها که در آن اطلاعات کاملی درباره ناشران برزیلی وجود دارد، ابزار مهمی برای معرفی کتاب‌ها و ناشران این کشور است و ما سعی داریم هر سال بر کیفیت آن اضافه کنیم.

وی گفت: قبل از نمایشگاه کتاب فرانکفورت این کاتالوگ تهیه شده است و امیدواریم بتواند زمینه بهتری برای شرکت در این نمایشگاه فراهم کند. ناشران کشورهای دیگر می‌توانند با مراجعه به اطلاعات این کاتالوگ‌ها با ناشران برزیلی تماس برقرار کرده و از کتاب‌های چاپ شده استفاده کنند.

اتحادیه ناشران برزیل اعلام کرده است در راستای سیاست‌های اتحادیه ناشران بین‌الملل (IPA) و سازمان ملل باشگاه کتاب‌های زبان پرتغالی را نیز راه‌اندازی کنند که یک سازمان غیردولتی در معرفی کتاب‌های منتشرشده به این زبان خواهد بود. پیش از این سازمان ملل در کشورهای آمریکای لاتین باشگاه مشابهی به زبان اسپانیایی برای معرفی و گسترش کتاب‌های اسپانیایی زبان برای کتاب‌های رده سنی بین 6 تا 12 سال راه‌اندازی کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *