به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکسلر، آمازون به عنوان بزرگترین خرده‌فروش آنلاین در جهان شناخته شده است. این مجموعه از سال‌های گذشته در بخش فروش کتاب از طریق اینترنت سرمایه‌گذاری کرد و اکنون شاهد راه‌اندازی کتابفروشی‌های فیزیکی آمازون هستیم. این کتابفروشی‌ها -که از طرف آمازون با نام کتابفروشی‌های فیزیکی معروف شده‌اند- در ایالت‌های مختلف آمریکا در حال تاسیس هستند و روز به روز به تعداد آنها افزوده می‌شود. اولین این فروشگاه‌ها در سال 2015 در سیاتل افتتاح شد و از آخرین نمونه کتابفروشی‌های آمازون می‌توان به کتابفروشی ایالت نیوجرسی اشاره کرد که دارای ویژگی‌های جالبی است. نام این کتابفروشی پاراموس است و به ادعای آمازون یکی از فروشگاه‌های قرن جدید به حساب می‌آید. روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی از افتتاح فروشگاه‌های جدید آمازون در ایالت‌های مختلف آمریکا خبر داده است و می‌نویسد که آمازون در حال برنامه ریزی روی افتتاح نمونه‌های جدیدتری از فروشگاه‌های فیزیکی با سیستم فروش مدرن است. البته آمازون در دوره شیوع کرونا به خاطر قرنطینه سراسری بسیاری از رقبای آنلاین و آفلاین خود را ..

فروشگاه‌های فیزیکی آمازون برای گسترش کتابفروشی یا رقابت با خرده‌فروشان!

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکسلر، آمازون به عنوان بزرگترین خرده‌فروش آنلاین در جهان شناخته شده است. این مجموعه از سال‌های گذشته در بخش فروش کتاب از طریق اینترنت سرمایه‌گذاری کرد و اکنون شاهد راه‌اندازی کتابفروشی‌های فیزیکی آمازون هستیم.

این کتابفروشی‌ها -که از طرف آمازون با نام کتابفروشی‌های فیزیکی معروف شده‌اند- در ایالت‌های مختلف آمریکا در حال تاسیس هستند و روز به روز به تعداد آنها افزوده می‌شود. اولین این فروشگاه‌ها در سال 2015 در سیاتل افتتاح شد و از آخرین نمونه کتابفروشی‌های آمازون می‌توان به کتابفروشی ایالت نیوجرسی اشاره کرد که دارای ویژگی‌های جالبی است. نام این کتابفروشی پاراموس است و به ادعای آمازون یکی از فروشگاه‌های قرن جدید به حساب می‌آید.

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی از افتتاح فروشگاه‌های جدید آمازون در ایالت‌های مختلف آمریکا خبر داده است و می‌نویسد که آمازون در حال برنامه ریزی روی افتتاح نمونه‌های جدیدتری از فروشگاه‌های فیزیکی با سیستم فروش مدرن است. البته آمازون در دوره شیوع کرونا به خاطر قرنطینه سراسری بسیاری از رقبای آنلاین و آفلاین خود را پشت سر گذاشت؛ ولی به گفته مسئولان این روزنامه قصد دارد فروشگاه‌های فیزیکی خود را افزایش دهد.

هنوز گزارش منتشرشده در روزنامه وال استریت ژورنال توسط مسئولان آمازون تایید نشده است و حتی بعضی از مسئولان آمازون این خبر را شایعه عنوان کردند. ولی در همان سال افتتاح اولین فروشگاه‌های فیزیکی آمازون روزنامه وال استریت ژورنال اولین جریده‌ای بود که خبر افتتاح این فروشگاه‌ها را منتشر کرده بود.

شرکت آمازون، خودش در آمارهایش بارها اعلام کرده است که فروش کتاب الکترونیک در مقایسه با کتاب‌های چاپی در نوسان بوده و همیشه یکی بر دیگری برتری داشته است؛ ولی این برتری همیشگی نیست. از دلایل دیگری که استون در کتابش برای ساخت کتابفروشی‌های فیزیکی آمازون ذکر می‌‌کند، سرویس خدمات پرایم آمازون یا همان اشتراک نامحدود کتاب است که در سال‌های اخیر سیاست اصلی این شرکت در جذب علاقمندان به کتاب بوده است.

به نوشته استون یکی از اهداف بلندمدت آمازون ایجاد انگیزه و علاقه برای اشتراک خوانندگان کتاب در سرویس‌های نامحدود آمازون است و ظاهراً به اعتقاد مدیران غول کتابفروشی جهان این کتابفروشی‌های فیزیکی قادر به جذب مشتری‌های بیشتر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *