اختراع جت هیتر هوشمند

توصیف اختراع

تذکر : موارد صرفا  در داخل  ]   [ نوشته شود، در غیر اینصورت مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

عنوان اختراع (به گونه اي كه دراظهارنامه ذكر گرديده است)

  سیستم جامع کنترلر ماژولار جت هیتر

زمينه فني اختراع مربوط

برق اتوماسیون صنعتی

برنامه نویسی صنعتی

برق الکترونیک

مشكل فني و بيان اهداف اختراع

 

عدم کارکرد صحیح جت هیتر ها و افزایش مصرف سوخت در آنها
تولید کردن بیش از اندازه ی گازهای خطرناک مانند دی اکسید کربن به دلیل روشن نشدن صحیح یا هر دلیل دیگری
آتش سوزی و انفجار در سالن به دلیل عدم هوشمندی کافی جت هیتر ها
خواندن دما از طریق سنسور های دیجیتال
خواندن دما از طریق چندین سنسور مختلف
دریافت اطلاعات رطوبت از سنسور ها
دریافت اطلاعات گازهای قابل انفجار و گازهایی که قابل اشتعال هستند
دریافت اطلاعات دما / رطوبت و گازهای مختلف از نقاط مختلف سالن
ذخیره ی تمامی عملکردهای جت هیتر و شرایط سالن بر روی حافظه ی mmc  برای مدیریت و گزارش گیری های مختلف
نمایش عملکرد دستگاه بر روی نمایشگر کاراکتری
امکان برنامه ریزی دقیق دستگاه با استفاده از ورودی کی پد و تغییر دادن رنج کاری
افزایش کارایی جت هیتر و کم شدن هزینه ها بخاطر دقیق تر شدن دستگاه
ایجاد آلارم برای جلب توجه کاربران برای رفع مشکلات جت هیتر
پایش ۲۴ ساعته و بدون وقفه عملکرد جت هیتر
و یکی از اهدافی که ما بدنبال آن هستیم – امکان گزارش گیری دقیق از روند کاری جت هیتر ها است که بتوان به یک الگوی صحیح کاری از آن ها پی برد تا بتوانیم با اطلاعات بدست آمده از آن یک برنامه ی دقیقتر برای هر کسب و کاری که جت هیتر در آن بکار برده میشود بنویسیم تا کارایی جت هیتر چندین برابر شود .

 

شرح وضعيت دانش پيشين و سابقه پيشرفت هايي كه در ارتباط با اختراع ادعايي وجود دارد

 

جت هیتر چیست :

جت هیتر نوعی از بخاری های صنعتی است که عمدتا برای مصارفی همچون گرم کردن سالن های صنعتی، سالن های ورزشی بزرگ، مرغداری ها، گلخانه ها، سوله ها، کارگاه های صنعتی و کارگاه های ساختمانی کاربرد دارد. جت هیتر ها با انواع سوخت های مختلف از جمله گاز طبیعی، گاز مایع و گازوئیل و بوسیله فن دمنده، با پرتاب گرما باعٍث گرم شدن محیط می شوند. از آپشن های انتخابی برای جت هیتر ها می توان به پایه چرخ دار، باک برای مدلهای گازوئیلی و اگزوز خروجی برای استفاده در مکانهایی همچون گلخانه ها و مرغداری ها اشاره نمود. گرما در جت هیتر ها از شعله مستقیم دریافت می شود و قابلیت گرمایش محیط تا 40 الی 50 درجه سانتیگراد(حداکثر) را دارند. انتخاب جت هیترها بر اساس توان دستگاه به کیلو کالری و یا حجم محیط قابل استفاده به متر مکعب می باشد.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید  – جت هیترها از سیستمهای گرمایش بر اساس پرتاب گرما به شمار می آیند یعنی  شعله را که با استفاده از باد به وجود آمده از طریق دماغه جت هیتر مستقیم به بیرون هدایت میکنند و مقدار زیادی دی اکسید کربن را به بیرون انتشار میدهند و با توجه به وجود مشکلاتی از قبیل وجود جت هیتر های بدون دود کش در بازار که با پاشش سوخت با داخل مشبک و اشتعال آن، آلودگی را مستقیم وارد سالن می نماید. نوع جدید تری از آنها دارای دود کش بوده اما کارایی آن پایین تر می باشد و از بدنه بیرونی دستگاه گرما می گیرد .

در این نوع جت هیترها که مورد استفاده های زیادی دارند – کاربر از خاموش شدن آن – عدم اشتعال صحیح و انتشار بیش از حد مجاز دی اکسید کربن به واسطه اشتعال نا صحیح و خام سوخت – گرمای دقیق سالن – وجود یا عدم وجود سوخت – امکان پیش بینی مقدار روشن ماندن دستگاه بر اساس مقدار واحد سوخت مانده در مخازن – عدم عیب یابی هوشمند سیستم – عدم اطلاع از نشت سوخت از مخازن – عدم وجود سیستم گزارش گیری حالات مختلف دستگاه و …

 

 

 

 

ارائه راه حل براي مشكل فني موجود همراه با شرح دقيق و کافی و یکپارچه اختراع

 

برای شرح و بسط بیشتر مشکلات فنی و ملموس بودن آن  نظر شما را به یکی از مشکلاتی که برای خودمان پیش آمد و باعث ضرر جبران ناپذیری در یکی از سالن های ما شد جلب میکنم . در یکی از سالنهای ما هیتر به صورت نا مناسب روشن شده بود – عدم داشتن کنترل صحیح بر روی مقدار سوخت رسیده به هیتر – اشتعال نا صحیح هیتر و انتشار بیش از حد گاز دی اکسید کربن در سالنها باعث خفگی بیش از 13000 هزار مرغ شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *