به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مسعود مبانی (مدیر انتشارات مبانی در شهرستان میاندوآب استان آذربایجان غربی) در گفت‌وگو با روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، ضمن بیان اینکه طی دو سال اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا نمایشگاه کتاب استانی برگزار نشد، عنوان کرد: این موضوع موجب شد برخی کارها به سمت مجازی شدن حرکت کرده و سرعت پیدا کند؛ ما به عنوان فعالان حوزه نشر این نیاز را احساس کردیم و متولیان امر توانستند با برگزاری نمایشگاه‌های مجازی کتاب این خلاء را پوشش دهند. وی با اشاره به محاسن برگزاری نمایشگاه‌های مجازی کتاب بیان کرد: یکی از این محاسن بحث صرفه‌جویی در هزینه است؛ زیرا اگر الان بخواهیم یک نمایشگاه حضوری برگزار کنیم، اجاره غرفه‌، انتقال کتاب از شهرهای مختلف به مرکز و... هزینه‌هایی را برای ناشران در پی دارد. به دنبال مجازی‌سازی شاهد کاهش هزینه‌ها در بسیاری از امور هستیم و ناشران ساکن در هر استان و شهری به راحتی می‌توانند کتاب‌های خود را روی سایت برای عموم مردم به نمایش بگذارند. مسعود مبانی در پایان گفت: موضوع خوبی که در این مدت رخ داد این بود که ناشران درگاه و وب‌سایت اختصاصی خو..

ارائه کتاب‌های ناشران در پنل اختصاصی نمایشگاه مجازی کتاب به مردم در سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مسعود مبانی (مدیر انتشارات مبانی در شهرستان میاندوآب استان آذربایجان غربی) در گفت‌وگو با روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، ضمن بیان اینکه طی دو سال اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا نمایشگاه کتاب استانی برگزار نشد، عنوان کرد: این موضوع موجب شد برخی کارها به سمت مجازی شدن حرکت کرده و سرعت پیدا کند؛ ما به عنوان فعالان حوزه نشر این نیاز را احساس کردیم و متولیان امر توانستند با برگزاری نمایشگاه‌های مجازی کتاب این خلاء را پوشش دهند.

وی با اشاره به محاسن برگزاری نمایشگاه‌های مجازی کتاب بیان کرد: یکی از این محاسن بحث صرفه‌جویی در هزینه است؛ زیرا اگر الان بخواهیم یک نمایشگاه حضوری برگزار کنیم، اجاره غرفه‌، انتقال کتاب از شهرهای مختلف به مرکز و… هزینه‌هایی را برای ناشران در پی دارد. به دنبال مجازی‌سازی شاهد کاهش هزینه‌ها در بسیاری از امور هستیم و ناشران ساکن در هر استان و شهری به راحتی می‌توانند کتاب‌های خود را روی سایت برای عموم مردم به نمایش بگذارند.

مسعود مبانی در پایان گفت: موضوع خوبی که در این مدت رخ داد این بود که ناشران درگاه و وب‌سایت اختصاصی خود را نداشتند یا ضعیف بود اما نمایشگاه مجازی کتاب پنلی را در اختیار همه ناشران قرار داد تا بتوانند کتاب‌های خود را به مردم در سراسر کشور ارائه کنند.

هفدهمین نمایشگاه کتاب استان آذربایجان غربی (نمایشگاه مجازی کتاب) از هشتم دی‌ماه آغاز و تا چهاردهم دی‌ماه ١٤٠٠ ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان به کتاب در این استان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *