به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «اولین همایش بین‌المللی مطالعات میان رشته‌ای قرآن و ششمین همایش ملی اعجاز قرآن» که توسط پژوهشکده اعجاز قرآن دانشگاه شهید بهشتی، انجمن اعجاز قرآن ایران، دانشگاه ادیان و مذاهب، و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، قرار است که اسفندماه امسال در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شود. قاسم درزی، دبیر این همایش به تشریح محورهای فراخوان این همایش پرداخت. دو محور اصلی نظری و کاربردی برای این همایش در نظر گرفته شده است. در محور مباحث نظر موضوعاتی چون: روش‌شناسی مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن (سیستم‌های قرآن، قرآن‌کاوی رایانشی)، مطالعات میان‌رشته‌ای: امکان، ضرورت، دست‌آوردها، آسیب‌شناسی مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن، سیر تطور اندیشه اعجاز قرآن، نظریات پیرامون اعجاز قرآن و نقد و بررسی آن‌ها، و تعمیق و توسعه روش‌های تحقیق در مطالعات قرآنی و مطالعات میان‌رشته‌ای، و... برای این همایش در نظر گرفته شده است. وی در ادامه افزود که در محور کاربردی نیز دو محور فرعی مورد توجه بوده است: «پژوهش‌های موردی در در مطالعات میان رشته ای و اعجاز قرآن» و «کاربردی سازی م..

مهلت ارسال «ششمین همایش ملی اعجاز قرآن» مهرماه 1400 است

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «اولین همایش بین‌المللی مطالعات میان رشته‌ای قرآن و ششمین همایش ملی اعجاز قرآن» که توسط پژوهشکده اعجاز قرآن دانشگاه شهید بهشتی، انجمن اعجاز قرآن ایران، دانشگاه ادیان و مذاهب، و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، قرار است که اسفندماه امسال در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شود.

قاسم درزی، دبیر این همایش به تشریح محورهای فراخوان این همایش پرداخت. دو محور اصلی نظری و کاربردی برای این همایش در نظر گرفته شده است. در محور مباحث نظر موضوعاتی چون: روش‌شناسی مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن (سیستم‌های قرآن، قرآن‌کاوی رایانشی)، مطالعات میان‌رشته‌ای: امکان، ضرورت، دست‌آوردها، آسیب‌شناسی مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن، سیر تطور اندیشه اعجاز قرآن، نظریات پیرامون اعجاز قرآن و نقد و بررسی آن‌ها، و تعمیق و توسعه روش‌های تحقیق در مطالعات قرآنی و مطالعات میان‌رشته‌ای، و… برای این همایش در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه افزود که در محور کاربردی نیز دو محور فرعی مورد توجه بوده است: «پژوهش‌های موردی در در مطالعات میان رشته ای و اعجاز قرآن» و «کاربردی سازی مطالعات قرآنی». محور فرعی دوم که محور ویژه ای همایش نیز محسوب می‌شود در بردارنده سه موضوع مهم خواهد بود: « نقش قرآن در حل مسائل روز»، «نقش قرآن در دست یابی به سبک زندگی موفق» و «ابزارهای دانش مدرن و مطالعات قرآنی»

شایان ذکر است که این همایش با مشارکت مراکز متعدد داخلی و خارج از کشور برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای اطلاعات مبیشتر میتوانند با مراجعه به سایت همایش به نشانی http://iciqs.sbu.ac.ir از جزئیات همایش و نحوه ارسال مقالات آگاهی یابند. همچنین در صورت وجود هر گونه سوال به ایمیلICIQS@sbu.ac.ir و یا شماره تماس 22431872 ارتباط بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *