به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکسلر، انتشارات بلومسبری طرح‌هایی یک‌ساله برای برگزاری جشن 25سالگی انتشار داستان هری‌پاتر اعلام کرده است که با عنوان کمپین یک ربع قرن با هری پاتر منتشر شده است. قرار است این کمپین در سال 2022 با حضور رولینگ نویسنده این مجموعه داستانی برگزار شود. هری پاتر مجموعه‌ای از هفت رمان فانتزی نوشته جی.کی. رولینگ نویسنده انگلیسی است. این رمان‌ها شرح زندگی جادوگر جوانی به هری پاتر و دوستانش، هرماینی گرنجر و رون ویزلی است که همگی دانش‌آموزان مدرسه سحر و جادوگری هاگوارتز هستند. بخش اصلی داستان پیرامون تلاش و مبارزه هری برای غلبه بر جادوگر سیاه، لرد ولدمورت است که هدفش سرکوب کردن افراد غیرجادوگر، تحت فرمان درآوردن دنیای جادوگران و نابودکردن همه کسانی است که در مقابل او ایستاده‌اند. انتشارات بلومسبری ناشر این مجموعه داستان گفته است از اولین روزهای سال جدید میلادی، نسخه مصور و ویرایش شده هری پاتر با تصویرگری جانی دادل منتشر خواهد شد و در طول سال نیز نسخه‌های ویژه‌ای نیز از این داستان روانه بازار کتاب می‌شود. برگزاری برنامه‌های خاص ناشر با عنوان «سفرهای ..

یک ربع قرن با هری‌پاتر/ کمپین یک‌ساله انتشارات بلومسبری در جشن 25سالگی مدرسه جادوگری

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکسلر، انتشارات بلومسبری طرح‌هایی یک‌ساله برای برگزاری جشن 25سالگی انتشار داستان هری‌پاتر اعلام کرده است که با عنوان کمپین یک ربع قرن با هری پاتر منتشر شده است. قرار است این کمپین در سال 2022 با حضور رولینگ نویسنده این مجموعه داستانی برگزار شود.

هری پاتر مجموعه‌ای از هفت رمان فانتزی نوشته جی.کی. رولینگ نویسنده انگلیسی است. این رمان‌ها شرح زندگی جادوگر جوانی به هری پاتر و دوستانش، هرماینی گرنجر و رون ویزلی است که همگی دانش‌آموزان مدرسه سحر و جادوگری هاگوارتز هستند. بخش اصلی داستان پیرامون تلاش و مبارزه هری برای غلبه بر جادوگر سیاه، لرد ولدمورت است که هدفش سرکوب کردن افراد غیرجادوگر، تحت فرمان درآوردن دنیای جادوگران و نابودکردن همه کسانی است که در مقابل او ایستاده‌اند.

انتشارات بلومسبری ناشر این مجموعه داستان گفته است از اولین روزهای سال جدید میلادی، نسخه مصور و ویرایش شده هری پاتر با تصویرگری جانی دادل منتشر خواهد شد و در طول سال نیز نسخه‌های ویژه‌ای نیز از این داستان روانه بازار کتاب می‌شود. برگزاری برنامه‌های خاص ناشر با عنوان «سفرهای جادویی» نیز بخشی از این کمپین یک‌ساله است که قرار است در ماه فوریه باشد.

ناشر داستان‌های هری‌پاتر گفته است در فوریه سال 2022 مجموعه‌ای خاص از هفت کتاب هری‌پاتر چاپ خواهد کرد که با طرح‌های روی جلد جدید خواهد بود. در ماه مارس نیز نسخه دیگری از تصاویر مربوط به این داستان‌ها روانه بازار خواهد شد.

اولین رمان از مجموعه داستان‌های هری‌پاتر در تاریخ۳۰ ژوئن ۱۹۹۷ با عنوان هری پاتر و سنگ جادو منتشر شد. کتاب محبوبیت بسیار زیاد، تحسین فراوان و موفقیت تجاری را در جهان کسب کرد. تا سال 2011 حدود ۴۵۰میلیون نسخه فروش داشته و به ۸۳ زبان دنیا ترجمه شده ‌است. و چهار کتاب پایانی این مجموعه به‌طور متوالی رکورد فروش سریع ترین کتاب‌های جهان را دارد.

ناشران اصلی و اولیه این مجموعه داستانی انتشارات بلومسبری انگلیس و انتشارات اسکولاستیک آمریکا هستند؛ ولی بعد از مدتی کتاب توسط بسیاری از ناشران در سراسر جهان منتشر شده ‌است. در اکتبر ۲۰۱۱، این مجموعه در فرمت‌های مختلف کتاب از طریق «پاترمور» منتشر شد و یک مجموعه‌ای هشت قسمتی توسط شرکت برادران وارنر نیز چاپ شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *