هدف اصلی کتاب «حوض خون» معرفی الگو از زنان انقلابی است

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو فاطمه میرعالی ظهر امروز در نشست خبری کتاب «حوض خون» که در محل حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان برگزار شد، گفت: مصاحبه‌ها و جمع‌آوری اطلاعات را از سال ۹۴ شروع کردیم در این مسیر سختی‌های زیادی داشتیم. برخی از افراد دیگر در اندیمشک زندگی نمی‌کردند اما تحقیق را ادامه دادیم و بقیه بانوان را پیدا کردیم.
وی افزود: برخی دیگر به دنبال دیده شدن نبودند اما وقتی متوجه تلاش و حسن نیت ما برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی شدند از ما استقبال کردند.
محقق و نویسنده کتاب «حوض خون» ادامه داد: در این روایات دختران دبیرستانی، دختران جوان، مادرانی با چند فرزند کوچک، زنان نابینا حضور دارند، حتی مادران، خواهران و همسران شهدا و رزمندگان بین زنان رخت شور خانه فعالیت می‌کردند.
میرعالی عنوان کرد: این روایت مختلف از زندگی‌های شخصی آنها که هرکدام در سنین متفاوت بودند، بیانگر الگوهای مناسبی برای بانوان در همه سنین است.
وی گفت: علت نام‌گذاری این کتاب به اسم «حوض خون» صبر زنانی است در رخت شور خانه‌هایی که پر از خونابه‌های شهدا و مجروحان بود و دیدن این صحنه‌ها بسیار دردناک است و اشاره‌ای به «اتصال خون با حوض کوثر» وصل عالم خاکی به عالم ملکوت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *