مردان سیاست وصیت‌نامه شهید سلیمانی را با گوشت و پوست خود بخوانند

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، انجمن اسلامی دانشجویان شهید بهشتی طی بیانیه ای به مسئولان توصیه کرد تا وصیت‌نامه‌ شهید سلیمانی را با گوشت و پوست خود بخوانند.
متن این بیانیه به شرح ذیل است:
بسم رب الشهدا و الصدیقین
روز‌ها از آن صبح دردناک می‌گذرد؛ تا دوباره تقویم، ۱۳دی را میان همه‌ی درد‌هایی که زمین راگرفتار‌کرده، به رخ‌مان کشد. هرروز و هرروز غم محروم‌شدن از قهرمان، قلب‌مان را می‌سوزاند. دو‌سال از، ازدست‌دادنِ سردار‌ِعزیزاسلام می‌گذرد؛ این غم همچنان مانند روزی که خبر شهادت‌شان رسید، قلب مردم را در سرتاسر این جهان آتش می‌زند. اما وجه‌تمایز مردِمیدان بی‌شک اخلاص، ایمان، ولایت‌مداری و اولویت قرار‌دادن خدمت به خلق در ایشان از مهم‌ترین عوامل برای عزتمند‌شدن وی در دنیا و آخرت بودند؛ تاجایی‌که ایشان در وصیت‌نامه خود در مناجات با خداوند آورده‌اند که در دستانِ خویش چیزی برای عرضه ندارند، ولی تنها ذخیره‌ای که به آن امید دارند، روان‌بودنِ پیوسته به سوی پروردگار است همه و‌همه‌چیز برای خدا؛ حتی سلاح بدست گرفتن خود و دفاع از‌مظلوم، همه و‌همه برای دفاع از دین الهی.
اما سرآمد شدن ایشان در بحث سیاست هم در ذهن‌ها باقی و بر لب‌ها هم‌چنان جاری است. سردار عزیز جهان اسلام، همواره ارتباط خوبی بین میدان و دیپلماسی برقرار‌کردند، گرچه در زمان حیات پربرکت ایشان این همکاری از سمت وزارت‌خارجه کمرنگ‌تر بود؛ اما ایدوئولوژی و عملکرد ایشان، همواره تاثیر شگرفی بر امنیت داخلی و خارجی داشت.
تفکر ایشان همواره بر تکیه بر اعتماد به توان داخلی و به طور‌کلی خود‌باوری بوده‌است، عامل‌مهمی که اگر مردان سیاست به آن توجه‌ویژه داشته‌باشند، می‌توان اثرش را در بهبود وضعیت داخلی بخصوص اقتصاد دید.
در جایی سردار قاآنی می‌گویند یکی از دلایل مهم و موثر این‌ارتباط مثبت، ولایت‌مداری بود که همواره تاکید این‌جمله را در عملکرد سردارِعزیز به وفور دیده‌ایم. در وصیت‌نامه ایشان تاکید بسیاری بر آن شده که: «برای نجات اسلام خیمه‌ی ولایت را رها نکنید».
خیمه، خیمه‌ی رسول‌الله است. اساس دشمنی جهان با جمهوری‌اسلامی، ویران‌کردن این‌خیمه است، دور آن بچرخید. والله والله والله این‌خیمه اگر آسیب دید، بیت الله‌الحرام و مدینه حرم رسول‌الله و نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و مشهد باقی‌نمی‌ماند؛ قرآن آسیب می‌بیند. " "از اصول مراقبت‌کنید، اصول یعنی ولیّ‌فقیه، خصوصاً این‌حکیم، مظلوم، وارسته در دین، فقه، عرفان، معرفت؛ خامنه‌ای عزیز را جان خود بدانید، حرمت او را مقدسات بدانید.
یکی از شاخصه‌های دیگر ایشان وطن‌پرستی است. این‌موضوع آن قدر در ایشان واضح بود که دلیل حضور جمعیت زیادی از افرادباعقاید بسیار‌متفاوت در مراسم تشییع پرعظمت ایشان بود.
ما نیز به عنوان شاگرد مکتب سلیمانی همواره باید در گام اول اصول ایدئولوژیک خود را همواره چارچوب‌بندی کنیم و چه کسی سرآمد‌تر از سرداردلها! اصول را بخوانیم، الگو بگیریم و مراقبت‌کنیم در زندگی پیاده‌سازی کنیم و برای پرورش فکری نسل‌بعدی از اصول بهره بگیریم.
از این نکته راحت گذرنکنیم که وصیت‌نامه‌ی سردار عزیزاسلام، همواره خلاصه‌ای از مکتب پربار ایشان است و این مکتب همواره بصیرت‌افزا و راهنما در حیات دنیوی و اخروی است؛ تنها برای مردم نوشته نشده! به مردانِ سیاست توصیه می‌شود؛ وصیت‌نامه را با گوشت و پوست خود بخوانند! سیاسیون ما همواره باید برای ارتقای اعتقادات و عملکرد خود در کشور، این‌مکتب و به اختصار این وصیت‌نامه را بار‌ها و بار‌ها مطالعه‌کنند و الگو‌ی خود در پیش‌برد اهداف مربوط به خدمت به امت و وطن قرار‌دهند، باشد که با الگو‌گیری از این‌مکتب، خدمت به خلق را عبادت بدانند و توسعه‌گر ارزش‌ها باشند، نه با توجیهاتِ واهی کمرنگ‌کننده‌ی ارزش‌ها!
سردار خونین‌بال، سنگر را به ما بسپار
آمادۀ جنگیم، محور را به ما بسپار
پشت علی با رفتنت خالی نخواهد شد
مالک خیالت تخت، حیدر را به ما بسپار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *