مجموعه نماهنگ | انقلاب دوم

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR، به مناسبت سیزدهم آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، مجموعه نماهنگ «انقلاب دوم» را منتشر میکند.
قسمت سوم این مجموعه به بررسی اهمیت اسناد لانه جاسوسی آمریکا اختصاص یافته است.
در دومین قسمت از این مجموعه که به «روایت تسخیر» لانه‌ی جاسوسی آمریکا می‌پردازد، برای نخستین بار صوتی از مصاحبه‌ی آیت‌الله خامنه‌ای با سازمان دانشجویی حزب جمهوری اسلامی به مناسبت ۱۳ آبان در سال ۱۳۶۳ منتشر شده است.
در نخستین قسمت از این مجموعه موضوع «تحریف تاریخ آغاز خصومت آمریکا با ایران» بررسی شد.

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif بیانات رهبر انقلاب که در این فیلم مشاهده میکنید:
«در این‌جا سفارتخانه خودشان را به مرکزی برای خرابکاری تبدیل کرده بودند؛ چه خرابکاری سیاسی، چه جاسوسی، چه خریدن اشخاص و شخصیّتهایی که در انقلاب وارد بودند. یکی از ابزارها همین است که شخصیّتها و افراد مؤثّر و بانفوذ را بخرند. همه‌جا و همیشه هم آدمهای بیایمان و بیوجدان یا سست‌بنیاد پیدا میشوند که یک دستِ ثروتمند و قدرتمند بتواند آنها را خریداری کند. قیمت آدمها هم متفاوت است؛ بعضیها را ارزان میخرند، بعضیها را یکخرده گرانتر میخرند! اگر شما به اسناد لانه جاسوسی – که ظاهراً شصت، هفتاد جلد کتاب یا بیشتر منتشر شده است – مراجعه کنید، جای پای این خیانتها را میبینید. اینها عکس‌العمل ملت ایران را به همراه داشت. مظهر شهامت و سرعت عملِ ملت ایران هم دانشجویان بودند؛ آن هم دانشجویانی که پیرو خطّ امام بودند، نه دانشجوی وابسته به فلان حزب سیاسی یا فلان تشکیلات گوناگون و بیایمان؛ نه، دانشجویی که خطِّ امام را قبول داشت و به آن مؤمن بود. آنها شهامت لازم را یافتند و رفتند سفارتخانه را تصرّف کردند و این اسناد را بیرون کشیدند. مضمون سیزدهِ آبان، اینهاست؛ یعنی مقابله با زورگویی، دسیسه و استکبار.» ۱۳۸۱/۰۸/۱۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *