مجمع فعالان اسباب بازی با حضور تاثیرگزاران این عرصه شروع به کار کرد

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، علی اکبرزاده مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خصوص تشکیل این مجمع گفت: بخش خصوصی و دولتی در بخش‌های مختلف سیاستگزاری، طراحی و تولید و … باید کنار یکدیگر قرار گیرند تا نتایج و برکات حاصل از آن به کودکان و خانواده‌ها برسد. علی اکبرزاده افزود ما در کانون پرورش کودکان از مجمع فعالان اسباب بازی حمایت می‌کنیم و آمادگی خود را جهت شرکت در جلسات آن اعلام می‌کنیم.
کرمی در جایگاه دبیر ستاد فناوری‌های نرم و هویت ساز و هم در جایگاه دبیر اجرایی سند توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم به این سند و راهبرد‌های آن اشاره کرد و افزود در بند نهم اهداف سند به سهم 20 درصدی اسباب بازی در بعد ملی و فراملی تاکید شده است و ما جهت تحقق این اهداف مجمع فعالان اسباب بازی را بعنوان کارگروه تخصصی در این حوزه حمایت می‌کنیم.
امامی در خصوص اسباب بازی گفت یکی از شورا‌های اقماری در فرهنگ عمومی بازی و اسباب بازی است که برای آن سیستم نظارتی، حمایتی و هدایتی طراحی شده است و اذعان کرد که بدنه اصلی بازی و اسباب بازی در کشور صنعت اسباب بازی و طراحان آن است که اگر نظام ارزشی کشور هدف تولید کنندگان و طراحان قرار بگیرد ما شاهد مصرف اسباب بازی ایرانی بجای بازی‌های بی محتوا و بی هویت وارداتی خواهیم بود.
در ادامه جلسه 14 کارگروه با عناوین تولید، برندینگ و هویت بخشی، رویداد، ارزیابی، تربیت و بازی آموزی، خط مشی گذاری و حقوقی، رسانه و تولید محتوا، هدایت مصرف و بازار پردازی، توزیع و عرضه، طراحی و ایده، صادرات، عرضه مجازی، آموزش و پژوهش تعیین و دبیران این کارگروه‌ها نیر مشخص شد و هر یک از کارگروه‌های تخصصی کارویژه‌های خود را اعلام کردند.
مسعود حسنلو دبیر کارگروه خط مشی گزاری و حقوقی، طرح تحول سند شورای نظارت بر اسباب بازی را دستور کار خود قرار داد و کارویژه بخش مرچندایز یا بازارپردازی توسط امیر آقایی دبیر این کارگروه، مالکیت فکری، توسعه مدل‌های تجاری تلفیقی، توسعه پلتفرم‌های هدایت مصرف و تامین مالی برای این بخش تعیین شد.
در بخش توزیع و عرضه علی محمدی به خلا انجمن‌ها و اتخادیه‌های تخصصی عرضه محصولات فرهنگی اشاره و شکل گیری ان‌ها را بعنوان هدف این کارگروه اعلام کرد.
در بخش رسانه که دبیر آن مهدی مقامی است به این موضوع مهم پرداخت که اسباب بازی را باید وارد برنامه‌های تلویزیونی کنیم تا جایگاه حقیقی خود را پیدا کند.
محمد مهدی جلالیان دبیر کارگروه ارزیابی به هدایت مصرف اسباب بازی به عنوان موضوع بسیار مهم اشاره کرد و دستاورد این بخش را رسیدن به سند جامعی در اسباب بازی که بتواند راهنمای مصرف کننده و تولید کننده باشد، دانست.
محمد حسین نخچی که دبیری کارگروه صادرات را به عهده گرفته است به ظرفیت‌های خوبی که برای اسباب بازی ایرانی در آسیا وجود دارد اشاره کرد و افزود در اولین جلسه این کارگروه با حضور اعضای آن کارویژه مطلوب ارائه می‌گردد.
علیرضا لولاگر بعنوان دبیر بخش تولید از اهمیت نقش تولیدکنندگان صحبت کرد و کارگروه تولید را از مهمترین بازوان اجرایی مجمع دانست.
حسین سیرانی با تجربه‌های ارزنده در بخش برندینگ و هویت بخشی دبیری این کارگروه را بر عهده گرفت و به اهمیت برندینگ در صنعت اسباب بازی اشاره کرد و افزود ما در این کارگروه بیشتر به دنبال برندینگ با ماهیت اسباب بازی ایرانی هستیم اینکه صنعت اسباب بازی ایران در کشور و در جهان باید به درستی شناخته شود.
مهین بابائی دبیر کارگروه پژوهش به تبعات شکاف میان صنعت و پژوهش اشاره کرد و افزود این وظیفه کارگروه پژوهش است که بتواند بستر‌های صنعت را مطالعه کند و به شناسایی خلا‌ها بپردازد و نهایتا نقاط جدیدی را بسازد و باید مسائل از کارگروه‌های دیگر احصاء و به بخش پژوهش ارجاع شود تا راه حل‌های ریشه‌ای و اصولی به آنان داده شود و کارویژه کارگروه خود را ساماندهی به بخش آمار و اطلاعات اسباب بازی اعلام کرد و گفت اطلاعات آماری زیربنای برنامه ریزی برای هر صنعتی است.
زهرا موسوی پناه بعنوان دبیر کارگروه آموزش هم به ضرورت آموزش در بخش‌های مختلف توانمند سازی، تحلیل بازی ها، بازی درمانی، طراحی، تولید و توزیع پرداخت و افزود کارگروه آموزش باید بتواند از تمام موضوعات مربوط به کارگروه‌ها موضوعات آموزشی استخراج کند و دوره‌های آموزشی جهت توانمند سازی گروه‌های مختلف برگزار نماید.
انتهای جلسه آقای دکتر سادات مدیر برنامه شرکت‌های خلاق معاونت علمی و فناوری به ظرفیت‌های معاونت در حمایت از شرکت‌های خلاق اشاره کرد و از حمایت این ستاد از مجمع خبر داد و گفت در ذیل سند توسعه فناوری‌های نرم بخش‌های مختلفی که موضوعات آن با موضوعات کارگروه‌های مجمع اسباب بازی همخوانی دارد معاونت آماده است تا از تمام ظرفیت‌های کارگروه‌های تخصصی که به آن‌ها اشاره شد استفاده کند و برنامه‌های عملیاتی را پیگیری و اجرا نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *