فعالان علوم و فناوری اعصاب گرد هم آمدند تا راه‌کارهای نوآورانه برای درمان بیماری‌ها را ارائه کنند

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،دهمین کنگره بین‌المللی علوم اعصاب پایه و بالینی به عنوان بزرگ‌ترین رویداد هم اندیشی علمی کشور در حوزه علوم اعصاب، گشایش یافت.

این همایش با حضور سیدکمال خرازی مشاور عالی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و تعداد زیادی از محققان، متخصصان و دانشجویان از مراکز علمی و آموزشی داخل کشور و چند پژوهشگر و صاحب نظر حوزه علوم اعصاب از کشور‌های مختلف، در بستری مجازی آغاز به کار کرد.
محمدتقی جغتایی رییس این کنگره با تشریح جایگاه و اهمیت حوزه علوم اعصاب و علوم اعصاب شناختی گفت: در یک دهه اخیر مطالعات و تحقیقات گسترده‌ای در سطح بین المللی در حوزه علوم اعصاب آغاز شده است.
جغتایی با اشاره به این‌که کشورمان با پشت سر گذاشتن دیگر کشور‌های منطقه، در حوزه علوم اعصاب و علوم شناختی پیشتاز است، گفت: اقدامات کشور‌های جهان در حوزه علوم اعصاب و علوم شناختی به سرعت در حال گسترش است و فرصت‌های زیادی نیز در حوزه علوم اعصاب به وجود آمده است.
وی با بیان این‌که ایران در این حوزه با تلاش دانشمندان، محققان، متخصصان و دانشجویان در رتبه نخست کشور‌های منطقه جای دارد ادامه داد: با توجه به برنامه‌های وسیع تحقیقاتی و مطالعاتی در سطح جهانی در حوزه دانش علوم اعصاب و علوم شناختی، کسب موفقیت‌های هر چه بیشتر برای بهره گیری موثرتر از این حوزه‌ها در درمان بیماری‌ها و اختلالات عصبی در داخل کشورمان نیازمند حمایت و سرمایه گذاری جدی است.
جغتایی ضمن درخواست حمایت و سرمایه گذاری هر چه بیشتر از حوزه علوم اعصاب و علوم شناختی در کشور، گفت: در این کنگره که به مدت سه روز ادامه دارد، موضوعاتی از جمله نقشه برداری مغز، علوم اعصاب محاسباتی، بیماری‌های زوال عقل و صرع، تحریکات مغزی، نوروتکنولوژی، اختلالات ناشی از ضایعات مغزی، نوروژنتیک، توانبخشی شناختی در سالمندان و نیز بیماری کرونا و تاثیر آن بر سیستم عصبی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *