عادی سازی روابط مسلمانان با صهیونیست‌ها دلخوش به بی‌دردی و بی‌تفاوتی‌های امثال مهدوی‌کیا است

مهدی شیری جانشین سابق بسیج دانشجویی واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بابیان اینکه با توجه به اینکه از مدتهاست که بین ورزشکاران و قهرمانان عرصه ملی و جهانی ما مرسوم شده که با ورزشکاران منتسب به رژیم جعلی صهیونیستی روبرو نشوند، گفت: شایداز نظر قانونی منعی برای این کار وجود نداشته باشد، ایران اسلامی به خاطر اعتقاد و آرمانخواهی در حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین و ظلم‌هایی که از طریق رژیم غاصب صهیونیستی به این مردم آن شده پهلوانان ما همیشه از روبرویی با حریف اسرائیلی سرباز زده اند.
وی افزود: حمایت ایران بدلیل حس هم نوع دوستی از بعد نزدیکی و قرابت دینی، حس ملی مذهبی، احساس نزدیکی و برادری و اخوت با مردم فلسطین بوده با این وجود ورزشکاران ما همواره رویه پهلوانی و ظلم ستیزی را با عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی در خود حفظ کرده اند.
شیری به مسابقات المپیک وحرکت قهرمان جودو کشورمان اشاره کرد و افزود: آرش میر اسماعیلی کاپیتان تیم ملی بود و از روبه‌رو شدن با حریف صهیونیستی خودداری و از کسب مدال طلا باز ماند، اما در بین مردم و جهان اسلام به عنوان اسطوره ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار معرفی می‌شود.
وی بیان کرد: همچنین کشتی‌گیر تیم ملی ما علیرضا کریمی که برای روبرو نشدن با حریف اسرائیلی بازی خود را واگذار می‌کند. همچنین در رشته‌های مختلف همچون شطرنج کشتی کاراته شاهد این چنین اقدامات بی نظیر هم بوده ایم.
شیری بابیان اینکه در این میان حریفانی هم بودند، که به واسطه همین خودداری‌ها از پوشیدن پیراهن تیم ملی سرباز زده و تابعیت کشور‌های دیگر را ترجیح دادند، گفت: این افراد حتی زیر پرچم پناهجویان به مسابقات اعزام شدند.
وی با اشاره به بحث حضور کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان و مربی تیم امید در مسابقه‌ای که بین منتخب اعراب و منصب جهان برگزار شد، افزود: دراین مسابقه پرچم رژیم صهیونیستی بر روی پیراهن بازیکن ما درج شده و باتوجه به اینکه مربی تیم منتخب اعراب ریشه و نژاد یهودی و صهیونیستی دارد حال این این سوال پیش می‌آید که واقعاً مهدی مهدوی‌کیا از این موضوع بی اطلاع بوده است؟
شیری با اشاره به اینکه آیامهدوی کیا در مسابقه‌ای که برای هویت بخشی و تثبیت موقعیت رژیم صهیونیستی در فوتبال جهان انجام شده شرکت کرده و یا ناخواسته بوده، گفت: در شرایطی که بازیکنان تیم الجزایر در حمایت از مردم فلسطین از شرکت در این دیدار خودداری کردند، حتی تعدادی از بازیکنان عکس پرچم اسرائیل را از روی پیراهن خود پاک کرده و بازیکنان عربستان و عمان پرچم صهیونیستی را سیاه کرده‌اند باید گفت بازیکنان سوریه و عراق هم که شرکت کرده اند مورد مجازات دولت و بازخواست مردم شان قرار گرفته‌اند.
وی افزود: به نظر می‌رسد که عادی سازی روابط مسلمانان با صهیونیست‌ها دلخوش به بی دردی و بی تفاوتی‌های امثال مهدوی‌کیا است که روی اعراب را هم سفید کردند و عمق فاجعه از اینجا نشأت می‌گیرد که با تمام مخالفت‌ها وانتقاد‌های مهدی مهدوی‌کیا از عملکرد فدراسیون چرا با توجه به این اتفاقات و اقدامات به عنوان مربی تیم امید کشورمان انتخاب می‌شود؟
شیری با بیان اینکه با چنین اقداماتی وجهه ما و فداکاری‌های بسیاری از جوانان و دلسوزان نظام و انقلاب را به هدر می‌دهد، گفت: ما از مراجع مرتبط و مسئولین وزارت ورزش خواستار توضیح و استعفای مهدوی کیا هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *