دعوت از مخبر برای پاسخگویی به سوالات دانشجویان در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مجمع دانشجویان حزب الله دانشگاه علم و صنعت طی نامه‌ای از محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور دعوت کرد تا به عنوان مهمترین حامی طرح حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی پاسخگوی سوالات دانشجویان در این خصوص باشد.
متن این نامه به شرح زیر است:
جناب آقای محمد مخبر
معاون اول رییس جمهور
با سلام و احترام
با توجه به حضور شما به عنوان معاون اول رییس جمهور و مسئول هماهنگی تیم اقتصادی دولت در اولین دولت بعد از اجرای سیاست بنزینی و فاجعه آبان‌ماه سال ۹۸ شما مهم‌ترین فردی شناخته می‌شوید که باید از تجربیات سال ۹۸ درس عبرت گرفته باشید. در مواجه با مشکلات اقتصادی اعم از تحریم، تورم، کسری بودجه و … اولین راه پیشنهادی به دولت‌ها، به جای اصلاحات اقتصادی عادلانه در زمینه‌ی مالیات، نظام بانکی، سیاست‌های نابرابری و …، دست کردن در جیب مردم برای حل آن‌هاست. سیاستی که مثال آن در دولت گذشته، سیاست ضدمردمی بنزین بود و در دولت جاری ایده‌ی اقتصادی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی. طرحی که زمزمه‌های اجرای آن از اوایل دی‌ماه شنیده می‌شود و شواهد هم حاکی از عزم تیم اقتصادی دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است. پیرامون این طرح نگرانی‌ها و سوالاتی مطرح است:
۱- با توجه به اختلافات تیم اقتصادی دولت پیرامون این طرح و شناخته شدن حضرتعالی به عنوان مسئول هماهنگی تیم اقتصادی دولت و اصلی‌ترین حامی طرح، بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و خلق این فاجعه، مسئولیت پاسخگویی دراینباره در دولت دقیقا با چه کسی است؟ دقیقا چه کسی بعد از اجرای طرح و وقوع فجایعی مانند حوادث آبان ۹۸استعفا خواهد داد؟
۲- برنامه شما برای حمایت دهک‌های پایینی جامعه که بعد از اجرای طرح، هزینه‌ی این نوع جراحی‌های اقتصادی بر دوش آن‌هاست و سفره آن‌هاست که بیش از پیش کوچکتر خواهد شد، چیست؟
۳-با این که در این شرایط کارشناس‌ها راه‌های مختلفی برای مدیریت کسری بودجه ارائه می‌کنند، آیا دلیل تیم اقتصادی دولت برای اصرار روی اجرای این طرح چیزی به جز ساده‌ترین راه جهت تامین بودجه برای دولت و پر هزینه‌ترین راه برای معیشت مردم و به ویژه مستضعفین است؟
با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبتنی بر حضور مسئولین در دانشگاه و پاسخگویی به سوالات درباره عملکردشان، از شما به عنوان مسئول هماهنگی تیم اقتصادی دولت و مهم‌ترین حامی سیاست حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، دعوت می‌کنیم با حضور در دانشگاه راجع به این طرح و با محوریت سوال‌های مطرح شده پاسخگو باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *