جزئیات حمایت صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت از طرح‌های فناورانه

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سعید شوال‌پور در رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی حوزه اینترنت اشیاء، دانشگاه علم و صنعت را یک دانشگاه جامع در حوزه فنی و مهندسی دانست که در حوزه‌های مختلف کامپیوتر، IT، ICT، مهندسی نفت و فناوری‌های سیستمی و مالی دستاورد‌های زیادی را عرضه کرده است.
وی با بیان اینکه با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شتابدهنده‌هایی در حوزه‌های آب و انرژی، تجهیزات پزشکی و IT‌و ICT در این دانشگاه راه‌اندازی شده است، خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی دو مرکز نوآوری، بستر جدیدی برای کمک به ارتقای زیست بوم دانشگاه ایجاد شده است.
شوال‌پور با اشاره به شناسایی ۳۰ طرح سرمایه‌پذیر طی دو جشنواره در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰، یادآور شد: تاکنون ۳ میلیارد تومان وارد این اکوسیستم کرده‌ایم و بر اساس برآورد‌های انجام شده ۲۵ طرح فناورانه اجرا شده در این دانشگاه دارای ارزشی بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان هستند.
مدیر صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت اضافه کرد: از تعداد ۲۵ طرح فناورانه، دو تیم توانستند از منابع مالی جمعی در حدود ۵ میلیارد تومان بهره‌مند شوند و یک طرح دیگر موفق به عقد قرارداد با صنعت آب با حجم ۱۵ میلیارد تومان شده است و این موفقیت‌ها به دلیل اهرمی کردن منابع بوده است.
شوال‌پور با اشاره به طرح‌های هم‌سرمایه‌گذاری این صندوق، توضیح داد: در سه طرح از طریق هم‌سرمایه‌گذاری، سرمایه اولیه را به یکی از شرکت‌ها تزریق کردیم.
وی جمع سرمایه‌گذاری خطرپذیر این صندوق را ۶۵ تا ۷۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: یکی از حوزه‌های موفقی که مورد حمایت این صندوق قرار گرفته است، در تجهیزات پزشکی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *