توانمندسازی آزمایشگاه‌ها در اجرای استاندارد ایزو ۹۰۰۱

توانمندسازی آزمایشگاه‌ها در اجرای استاندارد ایزو ۹۰۰۱

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت از مجموعه‌های آزمایشگاهی در تلاش است تا نقشی موثر در ارتقای کیفیت محصولات و خدمات آزمایشگاهی ایران‌ساخت ایفا کند. این کار را نیز با کمک فعالان این حوزه شتاب داده است.
از جمله اقدامات اثرگذار در این زمینه آموزش نحوه و چگونگی دریافت استاندارد‌های ملی و بین‌المللی است. این کار در کنار ارتقای کیفیت محصولات و خدمات آزمایشگاهی در کشور، راه ورود آن‌ها به بازار‌های جهانی را نیز هموار می‌کند.
یکی از این استاندارد‌های ضروری برای کسب‌وکار‌های حوزه آزمایشگاهی، ایزو ۹۰۰۱ است که الزاماتی برای ارتقای کنترل کیفیت فرآیند‌های کسب و کار و افزایش کیفیت محصولات و خدمات شرکت‌ها یا مجموعه آزمایشگاهی تعیین می‌کند. رعایت این الزامات موجب افزایش اعتبار این خدمات و محصولات در بازار داخلی و جهانی خواهد شد.
در این میان مجموعه آزمایشگاهی پارسیان بهینه یکی از اعضای شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با برگزاری دوره‌های آنلاین آموزشی درصدد ارائه روش‌ها و نحوه اخذ این استاندارد‌ها به متقاضیان برآمده است. این استاندارد به مباحث مدیریت کیفیت می‌پردازد. الزامات ایزو ۹۰۰۱ برای همه سازمان‌ها، شرکت‌ها، موسسات و اصناف با هر فعالیت و هر اندازه‌ای قابل اجرا و پیاده‌سازی است.
«معرفی و تشریح الزامات استاندارد یاشده در فصول ۱۰ گانه و مفاهیم کلی آن»، «چگونگی تعیین ریسک‌ها و فرصت ها»، «چگونگی تنظیم اهداف و طرح ریزی دستیابی به اهداف»، «تشریح الزامات مدیریت و تشریح مفهوم دانش سازمانی و ارتباطات» از جمله موضوعاتی است که در این دوره‌ها ارائه می‌شود. این دوره آموزشی از ۱۰ تا ۱۱ آذر ماه سال جاری و به صورت غیر حضوری میزبان شرکت‌کنندگان است.
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با توجه به اینکه حامی ارتقای کیفیت محصولات دانش‌بنیان و خلاق است و دریافت گواهی‌نامه‌های ملی و بین‌المللی را برای این کار ضروری و مهم می‌داند از این کار حمایت کرده است تا محصولات و خدمات آزمایشگاهی در کشور منطبق با استاندارد‌های روز جهانی و هم‌پا و هم‌سطح با فعالیت‌های بین‌المللی ارائه شود.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس اینترنتی https://labsnet.ir/ مراجعه و برای حضور در این برنامه آموزشی ثبت نام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *