تصویب و اجرای ۱۰۰ برنامه درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی تا نیمه اول ۱۴۰۱

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین بلندی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد سردار رشید اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس که در محل سازمان مرکزی دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد، گفت: امسال دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی با ایام شهادت اولین مدافع ولایت حضرت زهرا (س) متقارن شده و فکر می‌کنیم خداوند امسال تفضل بیشتری خواهد کرد تا انتقام سخت تحقق یابد. هر کدام از ما با تلاش و کوشش در هر کجا که هستیم باید این زمینه را فراهم کند تا به این هدف نزدیک‌تر شویم.

وی افزود: مقام معظم رهبری دو نفر را صاحب مکتب اعلام کردند، حضرت امام خمینی (ره) و حاج قاسم سلیمانی، مکتب یعنی باید‌ها و نبایدها، در میدان عمل کردن‌ها، از عراق به لبنان و از لبنان به عراق رفتن‌ها، کسی که خودش، خانواده و هستی‌اش را وقف تحقق آرمان‌های این نظام کند. ما مدعی هستیم می‌خواهیم از این مکتب پیروی کنیم. سردار شهید سلیمانی تاکید داشت که برای شهید شدن باید شهید زندگی کرد، مزد کسی که این همه مجاهدت کرده این است که به دست شقی‌ترین دشمنان اسلام به شهادت برسد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند شهید عزیز ما، شهید سلیمانی، ثابت کرد که هم می‌توان ملّی‌ترین چهره‌ی کشور بود، هم می‌توان امّتی‌ترین چهره‌ی اسلام بود؛ در آنِ واحد ملّی‌ترین و امّتی‌ترین بود. ده‌ها میلیون [نفر]این مرد را بعد از شهادت ش تشییع کردند؛ پس ملّی‌ترین است. امّتی‌ترین هم هست به خاطر اینکه در این دو سال، نام و یادِ روزافزون او در دنیای اسلام نفوذ بیشتری دارد پیدا می‌کند. مرتّباً نام شهید سلیمانی و یاد شهید سلیمانی در دنیای اسلام دارد تکرار می‌شود، و دائم دارد افزایش پیدا می‌کند؛ این را انسان دارد مشاهده می‌کند و می‌بیند. "

وی ادامه داد: روزی که خبر شهادت حاج قاسم آمد گویا مردم احساس کردند آرامش‌شان به خطر افتاده، تمام آزادی‌خواهان جهان دچار این احساس شدند. شهادت حاج قاسم یک بیعت مجدد به وجود آورد. بعد از ده‌ها سال یک بار دیگر کل امت بیرون آمدند و با آرمان‌های حضرت امام هم پیمان شدند. این بیعت برگرفته از مکتب تشیع است.

بلندی خاطرنشان کرد: برای فهمیدن اینکه کجا هستیم باید ببینیم که چقدر با ولایت فقیه فاصله داریم، چقدر به حق و حقیقت نزدیک هستیم یا فاصله داریم. باید هزینه زیادی می‌شد تا ددمنشی استکبار را به عالم معرفی کنیم. تمام عالم حاج قاسم را به عنوان یک مبارز با تروریسم می‌شناختند، شهادت حاج‌قاسم بیشتر از وجودش تاثیرگذار بود. شهید سردار سلیمانی در وصیت نامه خود ولایت فقیه را اولین اصل می‌داند و هر حرکت و اقدام فراتر از آن را انحراف می‌داند و از آن پرهیز می‌دهد؛ و به آن اشاره می‌کند که از اصول مراقبت کنید، اصول یعنی ولیّ فقیه.رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه مشکل اساسی کشور اشتغال است و باید با بیکاری مبارزه کرد، گفت: نظام استکباری می‌خواهد بیکاری را توسعه دهد. دیپلمه، لیسانس و دکترای ما را بیکار ببیند و بگوید ناکارآمد هستید و مشکلات زیادی دارید، لذا ما باید به نیاز‌های کشور بپردازیم. ما داعیه اشتغال نداریم، اما ابزاری برای حل مشکل اشتغال هستیم.

وی به امضای تفاهم‌نامه‌ای با معاونت امور زنان ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: با امضای این تفاهم‌نامه، دانش‌آموختگان خانم بیکار سایر دانشگاه‌ها یک دوره آموزشی می‌بینند و می‌توانند جذب بازار کار شوند.

بلندی به افزایش ۵۰ درصدی ثبت نام متقاضیان دانشگاه در بهمن‌ماه نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ برنامه درسی تا نیمه اول ۱۴۰۱ تصویب و به اجرا در می‌آید ضمن اینکه از امکانات سایر دستگاه‌ها جهت اجرای دوره‌ها هم استفاده خواهیم کرد. برنامه‌های صنعت و IT ما در آینده بیشتر از آنچه که الان است خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *