بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران / با وعده‌های توخالی درمورد واکسن، کشور را معطل نگه ندارید

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران / با وعده‌های توخالی درمورد واکسن، کشور را معطل نگه ندارید

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران طی بیانیه‌ای درمورد وعده‌های داده شده درمورد واکسن توسط برخی مسئولین واکنش نشان داده و از آنان خواسته که با وعده‌های توخالی درمورد واکسن، مردم و کشور را معطل نکنند که متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
به عنوان دانشجویان انقلابی از صمیم قلب برای این دولت آرزوی موفقیت و سربلندی داریم و حریت جریان انقلاب را در نقد صریح و دلسوزانه می‌دانیم.
اما بعد؛
۱۹ دی ماه سال گذشته، رهبر انقلاب واردات واکسن از امریکا، انگلیس و فرانسه را ممنوع اعلام کردند. دلیل مخالفت ایشان با ممنوعیت ورود واکسن از این سه کشور روشن بود؛ تجربه ما از سوابق این سه کشور و دشمنی میان آن‌ها و ایران. طبیعی است وقتی دشمنی در سطحی وجود دارد که طرف مقابل حتی در تهیه دارو و موارد مرتبط با سلامتی مردم نیز اخلال ایجاد می‌کند، وارد کردن واکسن بیماری‌ای که گسترش آن در سطح جهان همه را به زحمت انداخته و واکسن‌ها هم امتحان خود را پس نداده‌اند، کاری غیرعقلانی است. از طرف دیگر وعده‌ها و گزارش‌های مسئولین داخلی درباره تولید واکسن نیز، تا حدی نگرانی از بابت کندی در وارادات را مرتفع می‌ساخت چرا که اگرچه کمی دیرتر، به هرحال واکسن ایرانی در حجمی مناسب به بازار عرضه می‌شد.
اما با تو خالی از آب درآمدن وعده‌های مسئولین امر و شدت گرفتن کرونا در کشور، رهبر انقلاب نیز در مردادماه امسال، مسئولین را موظف کردند تا به هر نحوی واکسن را تهیه کنند. یعنی ایشان برای چندمین دفعه، بار ناکارآمدی و بی‌کفایتی مسئولین را بر دوش کشیدند. یکی از مسئولین تولید واکسن که با گزارش‌های غلط و وعده‌های توخالی کشور را معطل گذاشته بود و امروز بدون عذرخواهی به سمتی جدید با اختیاراتی بیشتر منصوب شده است وعده تولید ۲۰ میلیون واکسن تا پایان مردادماه را داده بود و در نامه به رهبر انقلاب، خبر از راه‌اندازی دو خط تولیدی که توانایی تولید ۳۰۰ میلیون دز در سال را دارند، داد. گزارشی که چند ماه بعد از ارسال آن، دروغ از آب درآمد.

علاوه بر گزارش‌های دروغ و وعده‌های توخالی، برخی از رسانه‌های رسمی کشور، از خبرگزاری‌های رسمی داخلی تا صداوسیما، به این روند دامن زده و با تولید اخبار جعلی، سعی در وارونه جلوه دادن شرایط دارند. ناکارآمدی در این وضعیت، نه فقط ناشی از خطا و سهو، که ناشی از نبود شفافیت و صداقت با مردم و اصالت چاپلوسی در میان مسئولین برای ارتقای جایگاه خود است که در بقیه موارد بحرانی یا نیمه بحرانی نیز خود را نشان داده و خواهد داد. به هرحال، امروز به گفته وزیر بهداشتِ دولت جدید، ایران به ۱۶۰ میلیون دز واکسن نیاز دارد که تنها ۲۰ میلیون دز آن می‌تواند در داخل تولید شود، همچنین طبق آمار گمرک، ۲۸ میلیون دز نیز تا امروز از خارج به کشور وارد شده است. باید دقیقا مشخص شود، آن‌ها که قبل از این با وعده‌های دروغ و بدون عذرخواهی از منصبی به منصب دیگر منتقل شدند، چگونه می‌خواهند واکسن تهیه کنند و از آنجا که طبق گفته وزیر بهداشت، عمده واکسن مورد نیاز از خارج تأمین می‌شود، چگونه می‌خواهند سلامت و امنیت آن را تأمین و تضمین کنند تا این بار با واردات واکسن، کشور دچار بحرانی جدی‌تر نشود؟ آقایان مسئول؛ اعتماد مردمی سرمایه‌ای گران است که نباید آنرا با وعده‌های محقق نشده قربانی کرد. عذرخواهی رسمی کمترین خواسته برای جبران خطاست. به نظر می‌رسد تنها راه، صداقت، شفافیت و ترجیح دادن منافع ملی بر منافع شخصی است.
والسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *