به رسم آیه‌ها | مکتب صدق و اخلاص

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار خانواده شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی (۱۴۰۰/۱۰/۱۱)، درباره‌ی مکتب شهید سلیمانی و وعده‌های الهی، به آیاتی از قرآن استناد کردند که پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR، این آیات و بیانات رهبر انقلاب درباره‌ی آنها را در جدول زیر مرور میکند.

عنوان بیانات ترجمه آیات
صدق و اخلاص در مکتب شهید سلیمانی مکتب عبارت است از «صدق» و «اخلاص». این دو کلمه در واقع عنوان و نماد و نمایه‌ی مکتب سلیمانی است. «صدق» یعنی همان چیزی که در آیه‌ی شریفه‌ی «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللهَ عَلَیه»(۱) است.
«اخلاص» هم همین است که در آیات متعدّد قرآن از جمله این آیه‌ی شریفه «قُل اِنّی اُمِرتُ اَن اَعبُدَ اللهَ مُخلِصًا لَهُ الدّین»(۲) [آمده]؛ این دو عنوانِ قرآنی، تشکیل‌دهنده‌ی حرکت شهید سلیمانی بود.
۱) سوره‌ی احزاب، آیه‌ی ۲۳:
از میان مؤمنان مردانى هستند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند.
۲) سوره‌ی زمر، آیه‌ی ۱۱:
بگو: من مأمورم که خدا را بپرستم در حالى که دینم را براى او خالص گردانیده‌ام.
وعده الهی برای پیروزی، دفاع و نصرت خدای متعال به ما وعده‌ی پیروزی داده: اِنَّ اللهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا؛(۳) وعده‌ی دفاع داده. خب ما داریم در راه اراده‌ی الهی و اهداف الهی حرکت میکنیم و ملّت برای اسلام کار میکند؛ این دفاع، بعد هم نصرت: لَیَنصُرَنَّ اللهُ مَن یَنصُرُه؛(۴) اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم.(۵) ۳) سوره‌ی حج، آیه‌ی ۳۸:
قطعاً خداوند از کسانى که ایمان آورده‌اند دفاع میکند.
۴) سوره‌ی حج، آیه‌ی ۴۰:
و قطعاً خدا به کسى که [دین] او را یارى میکند، یارى میدهد.
۵) سوره‌ی محمّد، آیه‌ی ۷:
اگر خدا را یارى کنید یاری‌تان میکند و گامهایتان را استوار میدارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *