ایران در حوزه قرآن پیشروی جهان است

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام "سید مهدی خاموشی" رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در آیین افتتاحیه چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار داشت: در جامعه قرآنی پیشرو در جهان اسلام قرار داریم و امیدواریم با حفظ رقابتی سالم همواره در این عرصه پیشتاز باشیم.

وی با تاکید براینکه اهل علم به آیات قرآن گوش می‌دهند و از آن به بهترین وجه پیروی کنند، به ذکر روایتی از امام صادق (ع) پرداخت و گفت: در جلد اول اصول کافی آمده است که خداوند خردمندان را بشارت داده است که اهل علم به آیات گوش دهند و از آن به بهترین وجه پیروی کنند آن‌ها اهل هدایتند و خدا آن‌ها را هدایت کرده است.

رییس سازمان اوقاف افزود: خداوند قرآن را کتاب هدایت می‌داند. در این روایت امام صادق (ع) می‌فرماید "ای هشام؛ خداوند فرموده است هرجا تفکر است باید ابتدا علم باشد، اگر اهل علم باشی اهل تفکر و تعقل هم هستی"؛ خداوند این مثل‌ها را برای کسانی مطرح می‌کند که اهل علم و عقل باشند.

حجت‌الاسلام خاموشی ایران را ام‌القرای جهان اسلام دانست و گفت: برافراشتن پرچم قران یعنی اهتزار پرچم علم و عقل؛ این مسابقات برای این است که ما برداشت خوبی برای نسل جوان و نسل آگاه داشته باشیم، پامبر (ص) می‌فرمایند: زمانی که فتنه‌ها مانند شب تار به شما حمله می‌کند به قرآن پناه ببرید.

وی ادامه داد: امام علی (ع) در اهمیت قرآن کریم می‌فرمایند: من انجیل و تورات و قرآن را خواندم و به یک آیه رسیدم و ان آیه «وَ مَنْ یتَوَکلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ» است.

حجت‌الاسلام خاموشی بخاطر اهتمام در واکسیناسیون عمومی از رییس جمهور و هیئت دولت تشکر کرد و گفت: از دولت و رئیس جمهور محترم برای واکسیناسیون عمومی تشکر می‌کنم، زیرا اگر امروز می‌توانیم مسابقات قرآن را بعد از یک وقفه حضوری برگزار کنیم بخاطر همین واکسیناسیون است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *