اعتراض هزاران دانشجوی دانشگاه آزاد به افزایش دوباره شهریه‌ + جزئیات

اعتراض هزاران دانشجوی دانشگاه آزاد به افزایش دوباره شهریه‌ +جزئیات

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اعتراض دانشجویان دانشگاه آزاد به افزایش بی‌رویه شهریه‌ها یک موضوع همیشگی است، اما این‌بار دانشگاه آزاد در یک سال تحصیلی دو بار شهریه‌ها را افزایش داده است، موضوعی که دانشجویان این دانشگاه با راه‌اندازی کارزاری به آن اعتراض دارند.

بر اساس مصوبه هیات موسس دانشگاه آزاد، شهریه این دانشگاه باید به صورت سالانه افزایش پیدا کند، اما در سال تحصیلی جاری تاکنون دو بار شهریه افزایش پیدا کرده است.

بر همین اساس دانشجویان این دانشگاه با راه‌اندازی کارزاری که تاکنون بیش از ۳۶ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند به این رویه دانشگاه آزاد اعتراض کرده‌اند.

آن‌ها در بیانیه این کارزار خطاب به رئیس مجلس نوشته‌اند:
«طبق مصوبه هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی، شهریه باید به صورت سالانه افزایش پیدا کند، اما در سال تحصیلی جاری تا کنون دو بار شاهد افزایش شهریه بودیم و شهریه در هر ترم ۲۰ الی ۲۵ درصد افزایش یافت. این درحالی است که کیفیت آموزش و نیز هزینه‌های دانشگاه به دلیل عدم برگزاری کلاس حضوری کاهش چشمگیری داشته است.
متأسفانه در این شرایط شیوع ویروس کرونا، دانشگاه آزاد نه تنها حمایتی از قشر دانشجو نکرده، بلکه فشار‌های نامعقولی هم مبنی بر واریز وجه‌های مکرر شهریه در سایت آموزشیار بدون حتی کمی فرصت و بعضاً با چاشنی تهدید وارد کرده است.
ما، امضاکنندگان این کارزار، تقاضای رسیدگی به این امر را در صحن علنی مجلس داریم.»

این کارزار تا تاریخ ۲۸ شهریور در آدرس اینترنتی (https://www.karzar.net/no-to-increase-university-tuition) در حال جمع‌آوری امضاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *