خباثت‌های روباه پیر

خباثت‌های روباه پیر

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، امیرعباس علومی؛ دستگاه دیپلماسی باید سریعا به این رفتار ضد دپیلماتیک سفرای روسیه و انگلیس پاسخی قاطع و به دور از مصلحت اندیشی باید بدهد. به روسیه و انگلیس و هرکشور دیگری که بخواهد چنین رفتار‌های انجام دهد باید به آن‌ها تفهیم کرد که جهموری اسلامی در مورد عزت، اقتدار، منافع و تمامیت ارضی خود ذره‌ای شوخی ندارد و باید به آن‌ها گفت و فهماند که امروزه ایران، آن ایران شهریور ۱۳۲۰ نیست و آن حکومت دست نشانده آن موقع هم دیگر بر ایران حاکم نیست.

باید به آن‌ها یادآور شد امروزه ایران قدرت اول منطقه هست و هیچ حرکتی بدون حضور ایران در منطقه صورت نمی‌گیرد همانطور که ایران خواست سوریه سقوط نکند و همان شد که ایران خواست. حضرات روس و انگلیس بدانند سالهاست که موازنه قدرت تغییر کرده است حضرات در نظر داشته باشند که هژمونی آمریکا که فروریخته است و از منطقه هم فراری شده است، بریتانیا (صغیر) هم بهتراست به فکر تجزیه طلبان اسکاتلند باشد و شوروی هم که سالهاست فروپاشیده و تبدیل به ۱۴-۱۵ تا کشور شده است.

بهتراست سفیران روسیه و انگلیس شعار سردر وزرات – امورخارجه را خوب بخوانند و بفهمند (نه شرقی نه غربی) تنها یک شعارنیست بلکه یک واقعیت است که جهموری اسلامی ایران متکی به هیچ قدرت جهانی نیست همانطور که درهشت سال جنگ به اصطلاح با عراق نشان دادهرچند که در این هشت سال گذشته افرادی با عقب نشینی‌ها ورفتار‌های مذبوحانه خودزمینه چنین جسارتی‌های رامهیا کرده اند وبه خاطر بی تدبیری این افراد امروزه مشکلاتی وجود دارد، اما این مشکلات درون خانوادگیست وکاملا ازداخل قابل حل شدن هست ومحاکمه این افراد هم باید دردستور کارقرارگیرد.

قطعاروسیه از همکاری راهبردی باایران بیشتر سود میبرد روس‌ها خوب میدانند اگر امروز درسوریه حضور دارند به خاطر ایران است. نکته‌ای که باید روس‌ها بداننداین است که ما آمریکا راکه به مراتب قدرتمند تراز شما بود را به زانو درآوردیم شما که جای خود دارید پس بهتر است حد وحدود خودرا بدانند و بازیچه خباثت‌های انگلیس نشوند ودرزمین آن بازی نکنند. بهتر است هرچه سریع‌تر سفارت روسیه وانگلیس بابت چنین کار بی شرمانه‌ای عذرخواهی کنندو مسکو باید سریعا سفیرخودرا لوان جاگاریان رابه خاطر این عمل مخل روابط تنبیه کند تاجبران مافات شود.

چرا که اقای لوان جاگاریان نزدیک به ده سال است که ایشان سفیر روسیه درایران هستند آیا این مدت زمان برای شناخت مردم ایران و آشنایی با حساسیت‌های ملی کافی نبوده است. بااین حساب قطعا ایشان با حساسیت‌های مردم ایران کاملا آشناهستند ونمی توان پذیرفت انتشار این عکس یادگاری یاصرفا اقدامی سهوی بوده واظهار نظر اقای جاگاریان دراین مورد قابل پذیرش نیست وشما به عنوان سفیر روسیه که به عنوان شریک راهبردی ایران است باید بدانید انجام چنین حرکت‌هایی باعث اخلال در روابط دو کشور محسوب میشود و سفارت فخیمه انگلیس هم بدانند دوران قاجاروپهلوی تمام شده بهتر از برایشان دستگیری کمانودهایشان وگرفتن کشتیشان را یادآورشد وسایمون شرکلیف مامور انگلیس درتهران باید بداند که خاک ایران یمن یا نیجریه نیست.

دوران اقدامات شرارت آور انگلیس درایران به پایان رسیده است. بهتراست اوبه جای خاطره بازی با کنفرانس تهران تماسی باراب مک ایر سفیر پیشین گرفته وازاو بخواهد خاطره خیس کردن شلوارش در برابر دانشگاه امیرکبیر رابرایش تعریف کند! سیاست خارجی جهموری اسلامی ایران برپایه حفظ استقلال بنا شده است، اماپاسخ متجاوز خارجی راباپایین کشیدن پرچم آن خواهد داد. لندن به جای بازسازی عکس یادگاری فیلم پایین کشیدن پرچمش ازکشتی استناایمپرو راتماشا کند. وبعضی از حضرات که ژست حمایت ازمنافع ملی گرفته اند وفریاد وامصیبتا سرداده اند که عزت ملی لگد مال شده است خودشان یدطولایی درلگد مال کردن عزت مردم ایران داشته اند والبته هم مهارت خاصی هم در لگدمال کردن عزت ملی وحقارت دارند. نمونه اش هم دربرجام، سوخت ندادن آلمان‌ها به هواپیمای اقای ظریف کاملا مشهوداست.

امیرعباس علومی – مسئول سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه باهنر

انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *