به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو،برنامه «سوگواره فاطمی هنرمندان کشور» پس از تلاوت قرآن کریم توسط مرتضی سراق بافان مراسم آغاز شد. مراسم با حضور هنرمندان و اهالی فرهنگ و وزیر ارشاد و معاونین و با مشارکت رسانه‌های فعال برگزار شد. مراسم «سوگواره فاطمی هنرمندان» پیش از آغاز با پرچمی از حرم مطهر امام رضا (ع) مزین شد. در بخش ابتدایی برنامه خوشامدگویی و تسلیت ایام توسط مهدی آقابیگی صورت گرفت. حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم حسینی پس از قرائت دعای فرج و دعا برای تعجیل در فرج امام زمان (عج) مطلبی را از علامه مجلسی در بحارالنوار در قالب سوال و پاسخی را بین نایب خاص امام زمان درباره حضرت فاطمه مطرح کرد و در ادامه جریان حاج قاسم و امثالهم را جریان فاطمی برشمرد و گفت: «هرکجا این جریان جاری باشد و تجلی یابد دست مستکبران جهان کوتاه می‌شود.» برنامه «سوگواره فاطمی هنرمندان» با نوای مداحی ذاکر اهل بیت حاج مرتضی طاهری ادامه یافت. طاهری در این بخش از برنامه گفت: «علاقه مردم به حاج قاسم به واسطه علاقه ایشان به حضرت فاطمه (س) و فرزندان آن حضرت و دفاع از حریم این خاندان است.» در ادامه، افشین اعلا پس..

انقلاب ما اساسا یک انقلاب فاطمی است

انقلاب ما اساسا یک انقلاب فاطمی است

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو،برنامه «سوگواره فاطمی هنرمندان کشور» پس از تلاوت قرآن کریم توسط مرتضی سراق بافان مراسم آغاز شد.

مراسم با حضور هنرمندان و اهالی فرهنگ و وزیر ارشاد و معاونین و با مشارکت رسانه‌های فعال برگزار شد. مراسم «سوگواره فاطمی هنرمندان» پیش از آغاز با پرچمی از حرم مطهر امام رضا (ع) مزین شد. در بخش ابتدایی برنامه خوشامدگویی و تسلیت ایام توسط مهدی آقابیگی صورت گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم حسینی پس از قرائت دعای فرج و دعا برای تعجیل در فرج امام زمان (عج) مطلبی را از علامه مجلسی در بحارالنوار در قالب سوال و پاسخی را بین نایب خاص امام زمان درباره حضرت فاطمه مطرح کرد و در ادامه جریان حاج قاسم و امثالهم را جریان فاطمی برشمرد و گفت: «هرکجا این جریان جاری باشد و تجلی یابد دست مستکبران جهان کوتاه می‌شود.»

برنامه «سوگواره فاطمی هنرمندان» با نوای مداحی ذاکر اهل بیت حاج مرتضی طاهری ادامه یافت. طاهری در این بخش از برنامه گفت: «علاقه مردم به حاج قاسم به واسطه علاقه ایشان به حضرت فاطمه (س) و فرزندان آن حضرت و دفاع از حریم این خاندان است.»

در ادامه، افشین اعلا پس از قرائت شعری از خود در رثای حضرت زهرا (س)، در تقدیر مقام والای حضرت زهرا (س) سخن گفت.
در این بخش از برنامه از اثر جدید حسن روح الامین با عنوان «خادم شهید» با مضمون شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور وزیر ارشاد رونمایی شد.
پس از رونمایی از اثر هنری جدید حسن روح الامین برنامه «سوگواره فاطمی هنرمندان کشور» با قرائت شعری در سوگ حضرت فاطمه (س) توسط یوسفعلی میرشکاک ادامه یافت.
محمد مهدی اسماعیلی پس از تشکر از حضور همه مهمانان مراسم و تسلیت ایام فاطمیه، گفت: «در دی ماه ویژگی مهم تاریخ معاصر داریم. دو عملیات بزرگ سال ۶۵ که شهدای زیادی را مردم ایران تقدیم راه آزادگی کردند. انقلاب ما اساسا یک انقلاب فاطمی است. آغاز نهضت بزرگ مردم ایران در ایام فاطمیه سال ۴۱ بوده و همه تقویم انقلاب اسلامی با نام حضرت فاطمه (س) و فرزندانش شکل گرفته است. به طور کلی همه افتخارات ایران زیر سایه حضرت فاطمه (س) و خاندان پاکش شکل گرفته است. ارادت به مکتب اهل بیت (ع) یکی از نماد‌های وحدت اسلامی است و فصل مشترک همه مسلمانان عالم است و جامعه فرهنگی هنری ما همیشه در زیل پرچم اهل بیت (ع) در حال افتخارآفرینی بوده است.
مثال این امر همین اثر جدید هنرمند آقای روح الامینی است.»
اسماعیلی در انتهای مراسم از همه کارکنان وزارت فرهنگ برای برپایی مراسم تشکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *