افق‌های جدیدی از علم، در اقتصاد دانش‌بنیان خودنمایی می‌کند

افق‌های جدیدی از علم، در اقتصاد دانش‌بنیان خودنمایی می‌کند

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رؤسای دانشگاه‌های استان، رئیس شهرک علمی وتحقیقاتی اصفهان، مسئولین و دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم خود با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا خاطر نشان کرد: شهدا بزرگترین سرمایه زندگی خود را فدای این ملت کردند؛ گرامی می‌داریم یاد شهید سلیمانی را که انسان کم‌نظیری بود. زندگی او می‌تواند روش و منشی برای مسؤولان نظام و هرکس که دل در گرو نظام دارد، باشد.
محمدعلی زلفی گل ادامه داد: نوع نگاه سردار سلیمانی فارغ از هرنوع نگاه سیاسی بود و هرکس با هر زبان، رنگ و نژاد که دل در گروه نظام داشت را از خود می‌دانست و همین باعث شد که در میان قلوب مردم جای گیرد و این موضوع را در مراسم تشییع پیکر وی مشاهده کردید؛ هرکس برای مردم حرکت کنند اینچنین نزد خداوند متعال و مردم عزیز خواهد شد.
وی اضافه کرد: از خداوند می‌خواهیم اگر مسؤولیتی به ما می‌دهد، ظرفیت پذیرش آن مسؤولیت را نیز بدهد؛ شرایط کشور نیاز به وحدت و همدلی بیشتری دارد و ما باید در این راه استوارانه گام برداریم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این‌که افتخار شاگردی در دانشگاه صنعتی اصفهان را داشته‌ام؛ تصریح کرد: دانشگاه صنعتی سرآمد آموزش عالی در ابعاد مختلف آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و فناوری است وآرزوی جوانان بسیاری است که در این دانشگاه تحصیل کنند.
زلفی گل بیان کرد: البته انتظار ما از این دانشگاه نیز متفاوت است؛ در طول ۴۰ سال گذشته نیز کارنامه دانشگاه پرافتخار بوده است و امیدواریم در آینده نیز اینچنین باشد.
وی، از اقدامات اخیر این وزارتخانه در جهت توسعه فناوری و ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت و جامعه یاد کرد و افزود: راه اندازی صندوق علوم، تحقیقات و فناوری که در بودجه سال آینده نیز منظور شده است می‌تواند یک اهرم برای این وزارتخانه باشد تا اهداف خود را بهتر مدیریت کند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اقدام اثر بخش دیگر این وزارتخانه را ایجاد معاونت فناوری دانست و تصریح کرد: قرار است نظام نمایه به منظور انجام کار‌های پژوهشی روی مسائل مهم مردم و بخش‌های مختلف طراحی شود و دولت اعلام کرده شرط استفاده دستگاه‌ها از سهم یک درصد بودجه پژوهش حرکت به سمت این نظام است و اساتید هم اگر پژوهش‌ها را در این زمینه دنبال کنند امتیاز خواهند داشت.
زلفی‌گل با بیان این‌که نگاه به دانش عوض شده، بیان کرد: حاکمانی که دانش‌پذیر باشند مردمان خود را نجات می‌دهند؛ با دنیایی روبرو شدیم که علوم و فناوری حرف اول می‌زند و نیاز است که پارک‌های علمی و فناوری در همه دانشگاه‌ها استقرار یابد.
وی با بیان اینکه بهترین مکان برای سرمایه گذاری در کشور دانشگاه است؛ ادامه داد: امروز دو متغیر سرمایه و نیروی کار دو عامل اصلی در اقتصاد است و اگر فناوری کنار این دو نباشد اثربخشی خود را نخواهد داشت. اگر در زمینه علم و فناوری سرمایه گذاری نکنیم دیگران سرمایه گذاری می‌کنند و باعث تغییر فرهنگ می‌شوند.

همچنین وزیر علوم با حضور بر سر مزار دو شهید گمنام و شهید شکرائیان به مقام والای شهدای دانشگاه نیز ادای احترام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *