به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری گفت: مسابقه شعرخوانی «شعردونه» همزمان با شب یلدا آغاز و تا نورزو ادامه خواهد داشت. این مسابقه در اپلیکیشن شهر شکوفه‌ها و در قسمت «سرزمین مسابقه» ویژه گروه‌های سنی ۳ تا ۴، ۴ تا ۷ و ۷ تا ۹ سال طراحی شده است. وی افزود: این مسابقه به گونه‌ای طراحی شده است که کودکان پس از وارد شدن به سرزمین مسابقه می‌توانند ابیات مشخص شده از دیوان حافظ را به کمک والدین خود حفظ کرده و پس از خواندن و ضبط این ابیات، آن‌ها را در بخش مسابقه بارگذاری کنند تا پس از تایید و کسب امتیاز موردنظر، وارد مرحله بعد شوند. فاطمیان‌پور بیان کرد: ابیات منتخب در این مسابقه بر مبنای توانایی کودکان در حفظ اشعار و همچنین میزان سختی و آسانی واژگان شعر حافظ در سه سطح آسان، متوسط و سخت انتخاب شده است که بر این اساس، هر ماه چند بیت برای گروه‌های سنی در نظر گرفته می‌شود. به نوعی که در ماه اول چهار بیت آسان، در ماه دوم هفت بیت در سطح متوسط و در ماه سوم ۹ بیت سخت برای تمام گروه‌های مورد نظر انتخاب و بر ..

از یلدا تا نوروز با مسابقه‌ «شعردونه»

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری گفت: مسابقه شعرخوانی «شعردونه» همزمان با شب یلدا آغاز و تا نورزو ادامه خواهد داشت. این مسابقه در اپلیکیشن شهر شکوفه‌ها و در قسمت «سرزمین مسابقه» ویژه گروه‌های سنی ۳ تا ۴، ۴ تا ۷ و ۷ تا ۹ سال طراحی شده است.

وی افزود: این مسابقه به گونه‌ای طراحی شده است که کودکان پس از وارد شدن به سرزمین مسابقه می‌توانند ابیات مشخص شده از دیوان حافظ را به کمک والدین خود حفظ کرده و پس از خواندن و ضبط این ابیات، آن‌ها را در بخش مسابقه بارگذاری کنند تا پس از تایید و کسب امتیاز موردنظر، وارد مرحله بعد شوند.

فاطمیان‌پور بیان کرد: ابیات منتخب در این مسابقه بر مبنای توانایی کودکان در حفظ اشعار و همچنین میزان سختی و آسانی واژگان شعر حافظ در سه سطح آسان، متوسط و سخت انتخاب شده است که بر این اساس، هر ماه چند بیت برای گروه‌های سنی در نظر گرفته می‌شود. به نوعی که در ماه اول چهار بیت آسان، در ماه دوم هفت بیت در سطح متوسط و در ماه سوم ۹ بیت سخت برای تمام گروه‌های مورد نظر انتخاب و بر روی اپلیکشین بارگذاری خواهد شد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در پایان اعلام کرد: به شرکت‌کنندگانی که به مرحله سوم راه یافته و امتیاز بیشتری نسبت به سایرین کسب کرده باشند، جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

اپلیکشن «شهر شکوفه‌ها» با مدیریت معاونت فرهنگی، ویژه کودکان طراحی شده است و شامل بخش‌های مختلفی چون: «سرزمین بازی و سرگرمی»، «سرزمین شعر و قصه»، «سرزمین کتاب»، «سرزمین انیمیشن» و «سرزمین مسابقه» است.

علاقه‌مندان برای دانلود اپلیکیشن «شهر شکوفه‌ها» و همچنین شرکت در مسابقه «شعردونه» اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *