به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از شبکه رادیویی ایران، محمد اسماعیل‌پور تهیه‌کننده برنامه «پارسی گویان» گفت: برخی‌ها به غلط تصور می‌کنند زبان فارسی در حال مرگ است. در «پارسی گویان» این هفته، از زبان محمد‌جعفر محمدزاده، پاسخی خواهیم شنید برای آن‌ها که نادرست باور کرده‌اند فارسی، زبانی در حال مرگ است و سپس این پژوهشگر ادبیات از فارسی در اشعار حکیم و شاعر سده پنجم هجری، سنایی‌غزنوی خواهد گفت. اسماعیل‌پور گفت: مواجهه با مرگ و مرگ اندیشی در آثار نویسندگان پارسی، بخشی دیگر از برنامه است. گفت‌و‌گو با ضیاء قاسمی، نویسنده افغانستانی رُمان «وقتی موسی کشته شد» از بخش‌های شنیدنی برنامه است و همچنین رامین هادی‌زاده از استاد روانشاد رسول هادی‌زاده ادیب و زبان‌شناس تاجیک، خواهد گفت. «پارسی گویان» به تهیه کنندگی محمد اسماعیل‌پور و با اجرای حسن همایی و با حضور محمدجعفر محمدزاده و به قلم مهدی رسوای و نسیم خلیلی پنجشنبه‌ها ساعت 16 و باز پخش آن سه‌شنبه‌ها بعد از خبر ساعت 23 از رادیو ایران پخش می‌شود.

فارسی زبانی زنده است

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از شبکه رادیویی ایران، محمد اسماعیل‌پور تهیه‌کننده برنامه «پارسی گویان» گفت: برخی‌ها به غلط تصور می‌کنند زبان فارسی در حال مرگ است. در «پارسی گویان» این هفته، از زبان محمد‌جعفر محمدزاده، پاسخی خواهیم شنید برای آن‌ها که نادرست باور کرده‌اند فارسی، زبانی در حال مرگ است و سپس این پژوهشگر ادبیات از فارسی در اشعار حکیم و شاعر سده پنجم هجری، سنایی‌غزنوی خواهد گفت.

اسماعیل‌پور گفت: مواجهه با مرگ و مرگ اندیشی در آثار نویسندگان پارسی، بخشی دیگر از برنامه است. گفت‌و‌گو با ضیاء قاسمی، نویسنده افغانستانی رُمان «وقتی موسی کشته شد» از بخش‌های شنیدنی برنامه است و همچنین رامین هادی‌زاده از استاد روانشاد رسول هادی‌زاده ادیب و زبان‌شناس تاجیک، خواهد گفت.

«پارسی گویان» به تهیه کنندگی محمد اسماعیل‌پور و با اجرای حسن همایی و با حضور محمدجعفر محمدزاده و به قلم مهدی رسوای و نسیم خلیلی پنجشنبه‌ها ساعت 16 و باز پخش آن سه‌شنبه‌ها بعد از خبر ساعت 23 از رادیو ایران پخش می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *