جزئیات زمان آغاز و نحوه برگزاری کلاس‌های نیمسال دوم دانشگاه شهید بهشتی اعلام شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بر اساس اعلام دانشگاه شهید بهشتی انتخاب واحد دانشجویان این دانشگاه از روز شنبه ۹ بهمن ماه آغاز می‌شود و تا روز دوشنبه ۱۱ این ماه ادامه دارد. بر این اساس کلاس‌های آموزشی دانشجویان از ۱۶ بهمن آغاز خواهد شد.
همچنین روز‌های یکشنبه و دوشنبه ۲۴ و ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ نیز به عنوان زمان حذف اضافه دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در نظر گرفته شده و دانشجویان می‌توانند ۴ خرداد ۱۴۰۱ نسبت به حذف تک درس خود اقدام کنند.
طبق تقویم آموزشی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی، ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ کلاس‌های آموزشی دانشجویان برای نیم سال دوم تحصیلی به پایان می‌رسد و دانشجویان از روز شنبه ۲۱ خرداد تا اول تیر ۱۴۰۱ در امتحانات پایان ترم شرکت می‌کنند.
همچنین یکشنبه ۲۲ تا سه شنبه ۳۱ خرداد نیز آزمون‌های گروه معارف دانشجویان شهید بهشتی در نیم سال دوم تحصیلی برگزار خواهد شد.
براساس مصوبه هیات‌رئیسه دانشگاه شهید بهشتی، کلاس‌های دروس نظری در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد از ابتدای نیم سال اول سال‌تحصیلی ۰۱-۱۴۰۰، به‌صورت غیرحضوری و کلاس‌های دوره دکتری حضوری برگزار شد.
به علاوه، امکان حضور دانشجویان تحصیلات‌تکمیلی در دانشگاه برای انجام پایان‌نامه و رساله و کار در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی فراهم بوده است.
بر اساس اعلام دانشگاه شهید بهشتی، در چهار نیمسال گذشته، تجارب خوبی از به کارگیری روش‌های یادگیری الکترونیکی در آموزشِ دانشگاه کسب شد که لازم است در دوران پساکرونا مورد بهره‌برداری دانشجویان و اساتید قرار گیرد. متناسب با ایجاد شرایط لازم برای حضور دانشجویان در دانشگاه، کلاس‌های درس در نیم سال دوم سال‌تحصیلی ۰۱-۱۴۰۰ به‌صورت حضوری و یا ترکیبی اجرا خواهد شد.
همچنین بر اساس آیین‌نامه ابلاغ شده از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شیوه‌نامه آموزش ترکیبی دانشگاه شهید بهشتی برای دوران پس از کرونا در دست تهیه است. در این شیوه‌نامه، روش‌های مختلف و احیاناً ترکیبی برای ارائه دروس عمومی، پایه، اصلی و تخصصی پیش‌بینی شده است.

امتحانات نیم سال اول سال‌تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ دانشگاه شهید بهشتی از امروز ۱۸ دی‌ماه آغاز شده و امتحانات مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد "غیرحضوری" و امتحانات مقطع دکتری به‌صورت "حضوری" برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *