به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از سایت رسمی این جایزه ادبی، در بخش بهترین رمان جایزه کتاب کاستا، «زمین ناآرام» نوشته «کلر فولر» با برتری بر «خانه مرتفع» نوشته «جسی گرین گراس»، «مردان ثروث» از «نادیفه محمد» و «جزیره درختان گمشده» به قلم «الیف شافاک» موفق به کسب جایزه کاستا شد. «آب آزاد» اثر «کالب آزوما نلسون» نیز در بخش بهترین رمان اول برگزیده شد. «جادوگران مانینگ‌تری» از «ای‌کی بلیکمور»، «خطوط گسل» اثر «امیلی ایتامی» و «سرگردانی» نوشته «کیت سایر» دیگر نامزدهای شاخه بهترین رمان اول یک نویسنده بودند. همچنین در شاخه بهترین کتاب زندگی‌نامه کتاب «سقوط: راز رابرت ماکسول» نوشته «جان پرستون» به عنوان برنده جایزه کاستا 2022 معرفی شد. در بخش شعر این رویداد ادبی نیز «بچه‌ها» اثر «هانا لو» در رقابت با «همه نام‌های گذاشته‌شده» از «ریموند آنتروبوس»، «یک بیماری خونی» اثر «کایو چینگونی»، و «بخور یا هر دو گرسنه می‌شویم» از «ویکتوریا کنفیک» موفق به کسب جایزه شد. در شاخه بهترین اثر ادبیات کودک هم «عبور» نوشته «مانجیت مان» برنده شد. جایزه «کاستا» یکی از معتبرترین و مشهورترین جایزه‌های ادب..

برندگان جایزه ادبی کاستا معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از سایت رسمی این جایزه ادبی، در بخش بهترین رمان جایزه کتاب کاستا، «زمین ناآرام» نوشته «کلر فولر» با برتری بر «خانه مرتفع» نوشته «جسی گرین گراس»، «مردان ثروث» از «نادیفه محمد» و «جزیره درختان گمشده» به قلم «الیف شافاک» موفق به کسب جایزه کاستا شد.

«آب آزاد» اثر «کالب آزوما نلسون» نیز در بخش بهترین رمان اول برگزیده شد. «جادوگران مانینگ‌تری» از «ای‌کی بلیکمور»، «خطوط گسل» اثر «امیلی ایتامی» و «سرگردانی» نوشته «کیت سایر» دیگر نامزدهای شاخه بهترین رمان اول یک نویسنده بودند.

همچنین در شاخه بهترین کتاب زندگی‌نامه کتاب «سقوط: راز رابرت ماکسول» نوشته «جان پرستون» به عنوان برنده جایزه کاستا 2022 معرفی شد. در بخش شعر این رویداد ادبی نیز «بچه‌ها» اثر «هانا لو» در رقابت با «همه نام‌های گذاشته‌شده» از «ریموند آنتروبوس»، «یک بیماری خونی» اثر «کایو چینگونی»، و «بخور یا هر دو گرسنه می‌شویم» از «ویکتوریا کنفیک» موفق به کسب جایزه شد.

در شاخه بهترین اثر ادبیات کودک هم «عبور» نوشته «مانجیت مان» برنده شد. جایزه «کاستا» یکی از معتبرترین و مشهورترین جایزه‌های ادبی در بریتانیا است که کتاب‌ها و نویسندگان مطرح در بریتانیا و ایرلند براساس آن شناخته می‌شوند. این جایزه از سال 1971 کار خود را با عنوان جایزه ادبی «وایت‌برد» آغاز کرد و سپس در سال 2006 به جایزه کتاب «کاستا» تغییر نام داد.

به برندگان پنج شاخه جوایز کاستا پنج‌ هزار پوند جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت. برنده جایزه کتاب سال کاستا از میان برگزیدگان این پنج بخش، روز اول فوریه 2022 (12 بهمن) معرفی می‌شود و جایزه نقدی 30 هزار پوندی دریافت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *