به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این محفل که شب گذشته، 14 دی در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد، جمعی از شاعران ولایی به شعرخوانی پرداختند. این آیین با شعرخوانی قادر طراوت‌پور آغاز شد که محفل را با قصیده‌ای دلنشین با مطلع «ای قبله غایب/ تو لیله قدری و جهان لیل رغائب» مزین کرد. در ادامه سعید حدادیان، ذاکر و شاعر اهل بیت به قرائت شعری درباره سردار سلیمانی پرداخت. مرتضی امیری اسفندقه نیز در این محفل انس قطعه شعری را با مطلع «آن ابروان خوش اخم/ آن چشم‌های روشن/ آن پلک‌های سرشار» درباره سردار شهید سلیمانی، آن سرباز با اخلاص مکتب زهرا تقدیم ساحت بانوی دو عالم کرد. در ادامه قطعه شعری از استاد شفق با خوانندگی سروش بخشش اجرا شد. «یاری ز که جویم دل من یار ندارد/ یک محرم و یک راز نگهدار ندارد... از ناله پنهان علی در دل شب‌ها/ پیداست که دل دارد و دلدار ندارد...» این محفل انس با شعرخوانی علی محمد مودب با مطلع «کوه‌ها به یاد قامت تو/ مهربان‌تر از همیشه/ سایه بلند گله‌های قوچ می‌شوند» درباره سردار سلیمانی ادامه پیدا کرد که شاعر این اثر زیبا را به حضرت زهرا (س)، تقدیم کرد. عبدالجبار کاکایی ..

ادای دین شاعران آیینی به شان نزول کوثر

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این محفل که شب گذشته، 14 دی در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد، جمعی از شاعران ولایی به شعرخوانی پرداختند.

این آیین با شعرخوانی قادر طراوت‌پور آغاز شد که محفل را با قصیده‌ای دلنشین با مطلع «ای قبله غایب/ تو لیله قدری و جهان لیل رغائب» مزین کرد.

در ادامه سعید حدادیان، ذاکر و شاعر اهل بیت به قرائت شعری درباره سردار سلیمانی پرداخت.

مرتضی امیری اسفندقه نیز در این محفل انس قطعه شعری را با مطلع «آن ابروان خوش اخم/ آن چشم‌های روشن/ آن پلک‌های سرشار» درباره سردار شهید سلیمانی، آن سرباز با اخلاص مکتب زهرا تقدیم ساحت بانوی دو عالم کرد.

در ادامه قطعه شعری از استاد شفق با خوانندگی سروش بخشش اجرا شد. «یاری ز که جویم دل من یار ندارد/ یک محرم و یک راز نگهدار ندارد… از ناله پنهان علی در دل شب‌ها/ پیداست که دل دارد و دلدار ندارد…»

این محفل انس با شعرخوانی علی محمد مودب با مطلع «کوه‌ها به یاد قامت تو/ مهربان‌تر از همیشه/ سایه بلند گله‌های قوچ می‌شوند» درباره سردار سلیمانی ادامه پیدا کرد که شاعر این اثر زیبا را به حضرت زهرا (س)، تقدیم کرد.

عبدالجبار کاکایی نیز دیگر شاعر حاضر در این آیین بود که قطعه شعرخود را با مطلع «مثل ابری و نم بارانش/ مثل خورشیدی و تابستانش» درباره حضرت فاطمه (س) قرائت کرد.

حسنا محمدزاده نیز در این محفل انس دو غزل کوتاه را تقدیم بانوی آب و آیینه کرد و در ادامه پس از شعرخوانی محسن عرب‌خالقی، نفیسه سادات موسوی شعرش را با مطلع «خبر رسید که خورشید در نمی‌آید/ عروج کرده به عرش و دگر نمی‌آید» به سمع حاضران رساند.

هادی جانفدا، دیگر شاعر آیینی نیز در این محفل یکی از اشعار زیبای خود را درباره شان و منزلت حضرت فاطمه (س) قرائت کرد «در سلطنتت قضا و تقدیر/ دو شخص عوام هیچ کاره»

علی انسانی، از شاعران و ذاکران ولائی نیز در آستان مهر به شعرخوانی و نوحه سرایی پرداخت «درهای خلد را به رخم بازکن و مبند/ پلکی بزن بهشت علی را نشان بده»

این برنامه با قرائت شعر ولائی توسط سیده تکتم حسینی ادامه پیدا کرد «چه غمی این چنین پراکندست/ همه جا سوگ یاس پرپر را»

محمد غفاری و فریبا یوسفی نیز دیگر شاعرانی بودند که به آستان مهر حضرت زهرا (س) عرض ارادت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *